Publicat 10/11/2020 18:02

AMPLIACIÓ:Les comarques de Lleida promocionaran conjuntament l'oferta del territori vinculada a l'oleoturisme

El Patronat de Turisme presenta un pla amb l'objectiu de situar la destinació com a referent en aquest mbit

ACN

Lleida.-El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha posat en marxa un pla per promocionar conjuntament les diferents propostes entorn de l'oleoturisme que ofereixen les comarques lleidatanes, elaborat amb els consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Segri, l'Urgell i el Pallars Juss. L'objectiu d'aquest pla és difondre l'oferta existent com a destinació oleoturística de referncia, implicar les empreses i les destinacions del territori vinculades al món de l'oli en un producte de territori i donar suport a la comercialització de les experincies oleoturístiques avalades de la destinació. En aquest sentit, s'ha creat un web específic que recull tota aquesta oferta i també es duran a terme accions de promoció i mrqueting.

El pla de promoció del producte 'Oleoturisme de Lleida. El gust de la terra', presentat aquest dimarts pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, inclou, de moment, 38 experincies oleoturístiques per gaudir-ne a les comarques de les Garrigues, la Noguera, el Segri, l'Urgell i el Pallars Juss. Aquestes propostes formaran del catleg d'experincies del web d'Ara Lleida i es promocionaran mitjanant diferents accions de comunicació destinades a incentivar-les i a fer que el públic final les conegui i en pugui gaudir. L'estratgia del projecte es basa a convertir l'oferta de visita a les cooperatives i molins en un producte turístic d'oleoturisme competitiu i orientat a la demanda, amb propostes temtiques segmentades per perfils de viatger.La vicepresidenta del Patronat de Turisme de la diputació lleidatana, Rosa Pujol, ha posat en valor l'excellent qualitat de l'oli d'oliva verge extra produt en terres lleidatanes i ha explicat que la presentació del pla s'ha fet coincidir amb l'inici de la campanya de recollida de l'oliva. Pujol ha destacat la importncia de "fer convergir tot aquest múscul productiu, gastronmic i turístic en un projecte de territori que aglutini, projecti i potenci tot aquest actiu sota un mateix concepte, l'Oleoturisme a Lleida", i "acabar així oferint als visitants una experincia completa, diversa, única i de primer nivell". Així mateix, ha remarcat la importncia del turisme de proximitat, a qual s'adrea aquesta oferta, en un context com l'actual, amb restriccions i limitacions de mobilitat per la covid-19.Identificació i estructuració de l'oferta oleoturísticaEl Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, des dels seus inicis ara fa 31 anys, ha endegat diferents projectes vinculats amb la promoció de l'oli com també dels recursos turístics que hi ha al seu voltant, segons ha explicat el cap de promoció i Mrqueting del Patronat, Juli Alegre. Ara, amb aquesta nova acció promocional del producte de l'Oleoturisme a Lleida, vol "tornar a posar en valor el producte i el territori amb noves propostes i amb noves eines de comunicació i promoció", ha exposat Juli Alegre.Els objectius que persegueix aquesta campanya de comunicació dels productes d'oleoturisme passen per generar una imatge de destinació d'oleoturisme amb una proposta turística d'alt valor afegit, promocionar l'oferta existent i posicionar les comarques de Lleida com a destinació atractiva per al mercat catal, implicar les empreses i destinacions del territori vinculades al món de l'oli en un producte de territori i donar suport a la comercialització de les experincies oleoturístiques avalades de la destinació.38 experinciesEl pla de promoció de l'Oleoturisme a Lleida parteix d'un treball previ iniciat el 2019 i consistent en l'anlisi, la identificació i l'estructuració de l'oferta de propostes d'oleoturisme del territori adreades al públic final, segons ha explicat David Esteller, de l'empresa Turislab, que ha desenvolupat el projecte el qual s'ha estructurat en dues fases.La fase inicial d'identificació de l'oferta d'experincies oleoturístiques que s'ofereixen al territori per a la promoció d'un portafolis d'experincies amb productes turístics i preu (activitats o paquets d'estada que combinin allotjament amb activitats) que siguin atractives al mercat. I una segona fase, consistent en una campanya de comunicació i promoció que generi imatge de destinació i suport a la comercialització d'experincies. Aquest any 2020, s'ha fet una nova revisió conjunta de les experincies amb els consells comarcals, a més d'una crida a la participació daquells que disposen d'una proposta apta per formar part del projecte, ha explicat Esteller. Els productes turístics estructurats a l'entorn de l'oli que s'han seleccionat ofereixen diferents propostes com ara visites a molins i premses d'oli, experincies entre oliveres i de contacte amb el món rural, activitats singulars, propostes diverses d'oleoturisme en família, tallers amb oli, tasts gastronmics, cicloturisme, iniciatives d'oleoturisme i enoturisme i també propostes vinculades amb les construccions de pedra seca, reconeguda com a Patrimoni Mundial per la Unesco.A partir d'ara, aquestes 38 propostes formen part del catleg d'experincies del web d'Ara Lleida i es promocionaran a les accions a implementar per incentivar la visita al web com també el gaudi d'activitats oleoturístiques per part del públic final, segons ha explicat Juli Alegre, cap de Promoció i Mrqueting del Patronat de Turisme. Tot i aix, ha dit que es tracta d'un projecte obert i que s'incorporaran aquelles iniciatives que puguin anar sorgint. A més, es posaran en marxa diferents accions de promoció basades principalment en el mrqueting digital i adreades al mercat catal.Accions de promocióLa campanya de comunicació pivota sobre una 'landing page' o web de destinació d'Ara Lleida (https:\/\/www.aralleida.cat\/oleo-turisme\/) per generar imatge de destinació sota el lema 'Oleoturisme de Lleida. El gust de la terra', amb l'objectiu de donar suport a la comercialització de les experincies d'oleoturisme publicades, segons ha assenyalat Alegre. Aquest web amb les propostes que s'ofereixen a les cinc comarques lleidatanes es pot consultar en castell i catal. En concret, s'hi destaquen aquelles propostes i els recursos complementaris de major valor afegit del territori i que compleixin uns certs estndards de qualitat.El pla de promoció també preveu la creació de tres vídeos de curta durada que reflectiran el component experiencial, sensorial i motivacional que suposen les activitats vinculades a l'oli. Aquest material ser multiformat per tal d'adaptar-se als diferents suports i necessitats promocionals (publicació a xarxes socials, web, presentacions, entre altres). El pla compta amb un pressupost d'uns 20.000 euros per tal de desenvolupar les accions promocionals previstes.La comarca de les Garrigues, amb més tradició en la producció d'oli i que gaudeix de la denominació d'origen d'oli d'oliva més antiga de l'Estat, atorgada l'any 1975 i reconeguda el 1996 per la Unió Europea, disposa del major nombre de propostes. En total les Garrigues ofereix 25 experincies vinculades amb el món de l'oli amb diferents tipologies d'activitats i de preus. Al Segri, són cinc; 4 a la Noguera; tres a l'Urgell, i una al Pallars Juss.Festes i fires de l'oli en format digital a causa de la pandmiaD'altra banda, la pandmia de la covid-19 ha portat a suspendre o bé a adaptar a un format digital la celebració de festes i fires de l'oli que anualment organitzen les cooperatives lleidatanes coincidint amb l'inici de la collita de l'oli. Aquests esdeveniments suposen una bona oportunitat per al sector ja que són moltes les persones que visiten el territori per comprar l'oli verge extra de la temporada. Per aix, des de fa mesos empreses, cooperatives i molins, i també des de la DOP Les Garrigues, estan fent un esfor per potenciar la venda d'oli online, portant el producte directament a casa del consumidor.