Publicado 07/03/2019 17:39

AMPLIACIÓ:L'emprenedoria femenina assoleix els mateixos números que abans de la crisi

La UVIC-UCC ha fet una radiografia del paper de la dona empresria a Catalunya

ACN

Vic.-Un de cada tres empresaris a Catalunya és una dona. Així ho posa de manifest l'estudi de la UVIC-UCC 'El retrat de les dones emprenedores de Barcelona', presentat aquest dijous a la tarda a Vic en el marc de la primera Trobada Dona i Empresa. "Estem en un moment dol i cada vegada són més les dones que emprenen i s'animen", ha explicat la investigadora Patrícia Illa, que reconeix, per, que "encara existeixen moltes limitacions". La taxa d'emprenedoria femenina actual ronda el 7%, situant-se per primera vegada en uns barems molt similars als d'abans de la crisi.

Coincidint amb el 9-M, Vic ha acollit una jornada de debat per despertar l'emprenedoria femenina a la comarca d'Osona. La cita ha servit per donar a conixer els resultats de l'estudi 'El retrat de les dones emprenedores a Barcelona', a crrec de les professores de la Facultat d'Empresa i Comunicació de la UVIC-UCC Anna Pérez-Quintana i Anna Sabata-Aliberch i la investigadora externa Patrícia Illa.L'estudi sorgeix, ha explicat Sabata, a petició de Barcelona Activa davant de la "inexistncia" de referents numrics i només "percepcions" sobre el paper que juga la dona en el camp de l'emprenedoria.El 39% a BarcelonaEl treball ha unificat les xifres de l'Enquesta de Població Activa, l'informe GEM-Catalunya, vides laborals i els usuaris de Barcelona Activa. Posa de manifest, que a Catalunya el 33% dels empresaris són dones, mentre que a la capital catalana la xifra ascendeix fins al 39%.Centrant-se específicament en Barcelona, se n'extreuen altres conclusions com que les dones es fan autnomes més grans, de mitjana als 36 anys davant dels 34 dels homes. També "duren menys", ha dit Sabata, al voltant dels 8 anys de mitjana ells són 10. També destaca que més dones emprenedores tenen estudis superiors -69% elles i 67% ells-; que el comer al detall i l'hostaleria són els sectors majoritaris; o que, a diferncia dels homes, que acostumen a crear les empreses per "oportunitat", en el cas de les dones també hi ha una mplia mostra que ho fan per "necessitat"."Més visibles per feina per fer"A l'hora d'analitzar les conclusions, Illa ha remarcat que cada vegada més el paper de la dona emprenedora "s'est fent més visible" per que queda molta feina per fer. Entre els motius que justifiquen el perqu "elles s'atreveixen menys", l'experta ha apuntat que manquen "referents femenins de lideratge". "La cultura empresarial encara es construeix en clau masculina i sense referent ni t'ho planteges", ha afegit.Basant-se en entrevistes a expertes en l'mbit, altres raons que explicarien la diferncia amb el sexe masculí, ha dit Illa, serien la baixa confiana en les seves capacitats "i que són més exigents"; el fet que la dona ha de dirigir "dues empreses a casa i fora per manca de corresponsabilitat"; o que tenen un "baix coneixement dels recursos de suport existents per a l'emprenedoria".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés