Publicado 13/12/2018 17:06

AMPLIACIÓ:L'Autoritat del Transport Metropolità congela el preu del transport públic per al 2019

El conseller de Territori avisa que els 25 milions d'euros que es deixaran de disposar aniran en detriment del pla de millores i que caldrà revisar els costos

ACN

Barcelona.-El consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità ha congelat els preus del transport públic per al 2019 després que les administracions consorciades no hagin arribat a un acord per aplicar l'increment del 2% que volia aplicar la Generalitat. En aquest sentit, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha avisat que mantenir les tarifes vol dir que es deixaran de disposar 25 milions d'euros que incidiran en els plans de millora per al transport públic acordats el 2017 i que obligarà a adoptar "polítiques de contenció" en els costos, per exemple de les operadores, tot i que ha garantit que no hi haurà una reducció del servei. Per contra, la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, s'ha felicitat per la congelació de tarifes i ha replicat al conseller que mantenir-les "no entra en contradicció" amb el pla de millores.

Vidal ha insistit que l'acord amb el govern del PSOE estableix que l'Estat aportaria 40 milions d'euros al transport públic de Barcelona i que "ara s'han de fer les gestions necessàries perquè hi siguin. Vidal no ha aclarit, però, què passaria si els pressupostos no s'aproven. Sobre aquest punt, el conseller de Territori i Sostenibilitat, ha afirmat que no en té notícia d'aquesta aportació de l'Estat "més enllà d'un retall de premsa d'una declaració de l'alcaldessa de Barcelona"."Fiar tot això en una eventual aportació dels pressupostos en les què eventualment s'inclogui una partida d'increment d'aportació de l'Estat a l'ATM és un escenari poc creïble", ha assenyalat Calvet, que també s'ha remès al fet que l'Estat ja hauria d'haver aportat 25 MEUR previstos en el pla de millores aquest any i no ho ha fet.Calvet ha explicat que augmentat un euro al mes el cost de la T-10 (uns 12 euros a l'any) permetia "poder seguir garantint les millores necessàries" per al transport públic. "Creiem que els beneficis comunitaris d'aquestes millores no queden compensats pel mantenint de les tarifes", ha reiterat el conseller, que ha afegit la necessitat que no només les administracions sustentin el cost del transport.Amb tot, el conseller ha lamentat que la "decisió unilateral d'algunes administracions han trencat el consens" després dels darrers anys per augmentar el finançament del transport públic. "Un transport públic de qualitat no s'aconsegueix amb política ficció ni autoenganys sinó amb un exercici de realisme que vagi més enllà de polítiques les conjuntures polítiques actuals", ha manifestat Calvet, que ha qualificat l'actuació de l'Ajuntament de Barcelona d"'imprudència". Tot i així, ha dit que ha acceptat la congelació tarifària amb l'objectiu de "restituir marc de col·laboració institucional que no s'hauria d'haver trencat".Per contra, la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, s'ha felicitat per la congelació tarifària i ha subratllat que el govern de la ciutat "ha fet els deures", a més d'assenyalar que ha incrementat "amb escreix" el finançament del transport públic, que ha xifrat en un 80% més des del 2010, mentre l'Estat les reduïa la meitat, ha afegit. És en aquest context, que ha apuntat que l'Ajuntament ha dit que "ha lluitat per revertir-ho", en referència a l'acord amb els grups que donen suport als pressupostos.Pel que fa les aportacions de cada administració, la Generalitat destinarà 452 milions d'euros, l'Ajuntament de Barcelona 177 milions d'euros, l'AMB 160 milions d'euros i l'Estat 134 milions d'euros, segons ha detallat el conseller.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés