Publicado 13/09/2019 13:50

AMPLIACIÓ:L'AP-7, escenari de les proves per preparar la infraestructura per a la "convivncia" de cotxes autnoms i convencionals

En el marc del projecte europeu testen com els vehicles responen a assignacions de carril, senyalització d'obres o la presncia d'embussos a la carretera

ACN

GIrona.-El tram de l'AP-7 entre Girona Oest i Girona Sud és, des d'aquest dijous i fins al diumenge, l'escenari de les proves per preparar la infraestructura per a la futura "convivncia" de cotxes autnoms i convencionals. Es tracta del projecte europeu INFRAMIX en el qual participen onze empreses i institucions que lideren el desenvolupament de tecnologia per a la conducció autnoma. Les proves plantegen tres escenaris diferents per comprovar com es comunica la infraestructura amb els vehicles o amb els dispositius de navegació. Aquesta setmana, testaran la reacció a assignacions de carril específics per a aquests vehicles, la presncia d'obres a la carretera o l'aparició d'embussos. "Ens apropem una mica més a conduir de forma autnoma", ha afirmat la directora general d'Autopistes, Anna Bonet.

INFRAMIX és l'acrnim d'Infraestructura viria preparada per a fluxos de trnsit mixt' en angls i ja explicita l'objectiu d'aquest projecte europeu que suma una inversió de més de 4,5 MEUR. Des de dijous i fins diumenge, el tram gratut de l'AP-7 al seu pas de Girona acull diverses proves per situar-se en un escenari de futur més o menys proper de convivncia de cotxes autnoms amb vehicles convencionals. Aquestes proves de conducció autnoma es focalitzen ara en testar la transferncia d'informació entre la carretera i els vehicles o dispositius de navegació. "Estem preparant la infraestructura per al futur", ha subratllat Bonet que ha afegit que l'aplicació de les noves tecnologies de conducció autnoma suposa un "pas endavant molt important" i aquestes proves ajudaran a "veure quines són les necessitats". Durant aquests dies, plantegen tres tipus de proves diferents per comprovar com responen els vehicles a la informació transferida des de la infraestructura. El primer dels escenaris és l'assignació de carril i consisteix en avaluar la reacció dels vehicles i els dispositius davant l'obertura d'un carril dedicat als vehicles autnoms i, també, com reben els usuaris dels cotxes convencionals la presncia de la senyalització que ho indica. La segona prova planteja la presncia d'obres a la carretera transferint informació des de l'autopista i com apareix a la pantalla o tauleta electrnica del vehicle autnom. "Consisteix en veure com s'informa tant el vehicle convencional amb la senyalització com als receptors autnoms", ha concretat el director d'Innovació d'Autopistes, Xavi Serra. El tercer escenari és per avaluar l'aplicació d'estratgies de control de trnsit a temps real situant-se en una eventual presncia d'embussos a la carretera amb indicacions sobre la velocitat a la qual han de circular els vehicles, la distncia de seguretat entre ells i el suggeriment de canvis de carril per millorar la circulació i la seguretat viria. Serra ha exposat que l'AP-7 és una infraestructura "estratgica" i que, a més, ja ha anat incorporant antenes i altres tecnologies que contribueixen a crear els algoritmes necessaris per avanar en la conducció autnoma. Aquestes proves també han de contribuir a fer recomanacions a les administracions sobre com regular, quan arribi el moment, la presncia de cotxes autnoms a les circulació viria. D'aquí dos mesos, en el marc del projecte, faran més proves en "entorn controlat" a ustria. El projecte INFRAMIX també preveu aprofundir en la catalogació d'infraestructures proposant distintius de la A a la E segons si est més preparada o menys per als vehicles autnoms. El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ha assistit aquest divendres a les proves que es fan a l'AP-7 i ha refermat el compromís de la Generalitat en continuar impulsant dos indústries estratgiques per al país: l'automoció i la tecnolgica. En aquest sentit, ha recordat que Catalunya i Occitnia estan preparant una candidatura per accedir a fons europeus per desenvolupar un projecte de corredor mediterrani "intelligent". "El vehicle autnom ens portar al futur", ha concls el conseller.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés