Publicado 26/2/2019 14:59:52 +01:00CET

AMPLIACIÓ:L'AMB aprova la precontractació de 60 minuts pels VTC amb multes de fins a 6.000 euros per incomplir la normativa

El reglament tira endavant amb els vots a favor de PSC, Entesa, CUP i Compromís i Acord per Torrelles, i l'abstenció de PDeCAT, ERC i Plataforma Ciutadana per Barber

ACN

Barcelona.-El ple de l'rea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat inicialment aquest dimarts el reglament que amplia a una hora el període de contractació dels vehicles VTC. L'AMB incrementa així en 45 minuts el temps que va establir la Generalitat en el decret per regular el sector. El reglament també preveu multes de 300 euros per a infraccions lleus, de 301 a 1.400 euros per a les greus, i fins a 6.000 euros per a les molt greus. L'aprovació inicial del reglament ha tirat endavant amb els vots a favor del PSC, Entesa, CUP i Compromís i Acord per Torrelles, i l'abstenció de PDeCAT, ERC i Plataforma Ciutadana per Barber. PP i Ciutadans han votat en contra de l'aprovació de la normativa. Ara, s'obre un termini d'informació pública de 30 dies durant el qual es poden presentar reclamacions i suggeriments.

Entre les infraccions greus que inclou el reglament, hi haur l'ús de vehicles diferents als que consten al registre, intentar captar clients a la via pública, com a l'andana d'una estació, port o aeroport o a m alada, i que el conductor del vehicle no estigui donat d'alta a la Seguretat Social. També ser una sanció greu que els serveis no constin en el Registre de serveis, és a dir, moment de la sollicitud, dia i hora de recollida, l'origen i la destinació i els recorreguts mínim i mxim previst. Pel que fa a les sancions lleus, hi ha el fet de no tenir visible la documentació del vehicle VTC o retenir més de dos dies objectes sense avisar l'autoritat competent.La normativa aprovada inicialment per l'AMB tampoc permet "implantar ni practicar" la geolocalització amb carcter previ a la contractació els vehicles, malgrat que sí podr saber la ubicació una vegada acordat el servei perqu el client pugui identificar el vehicle. Així mateix, tampoc es permet l'estacionament i fixa que quan aquest sigui necessari per carregar o descarregar passatgers es faci "de manera que es minimitzi l'afecció al trnsit rodat i a l'ocupació de l'espai públic d'estacionament" i d'acord amb la normativa vigent de trnsit."Preparats per a qualsevol eventualitat jurídica"Durant el debat de la proposta, la regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, ha assegurat que el reglament "seguir el seu curs" i que estan "preparats per a qualsevol eventualitat jurídica". "No tenim cap dubte de les competncies metropolitanes a defensar en l'rea de la mobilitat", ha remarcat. Vidal ha assenyalat que és "molt necessari ordenar la prestació de serveis dels VTC" i que "si tothom es manté en el seu paper", no es produeix "cap conflicte".Per Vidal no ha estat l'única que ha volgut explicar la seva posició. El president del PPC a l'Ajuntament de Barcelona, Alberto Fernández, ha dit que votava en contra del reglament perqu no est "blindat" jurídicament i ha apellat al "dileg entre sectors" per resoldre el conflicte entre el taxi i els VTC. El regidor de Ciutadans a l'Ajuntament de Barcelona, Santiago Alonso, ha criticat la "voluntat electoralista de la mesura", que ha qualificat d'"engany", i ha demanat una regulació estatal i no gestionada per les comunitats autnomes. Al seu torn, la regidora de la CUP a l'Ajuntament de Barcelona Eullia Reguant ha dit que el reglament "protegeix el taxi" i que s'han de "protegir els serveis públics davant d'empreses que només volen obtenir els mxims beneficis". Finalment, el regidor d'ERC a l'Ajuntament de Barcelona Jordi Coronas ha argumentat l'abstenció del partit en considerar que primer s'ha d'aprovar i després "engegar els mecanismes per fer la regulació".