Publicado 07/08/2019 14:45CET

AMPLIACIÓ:LAjuntament de Barcelona resol 238 conflictes venals amb apartaments turístics en 2019

Un equip format per quatre persones actua en habitatges turístics amb queixes recurrents a través de la mediació

ACN

Barcelona.-El Servei municipal de Convivncia i Turisme, un servei de mediació entre els propietaris dhabitatges dús turístic legals i lAjuntament, ha resolt en els seus set primers mesos de funcionament 238 conflictes venals amb apartaments turístics. Es tracta dun servei personalitzat i individualitzat, emmarcat dins el Pla Estratgic de Turisme 2020, que té com a objectiu facilitar la convivncia entre els vens i els turistes a la ciutat. Les problemtiques principals han estat provocades per sorolls i algunes de les mesures que shan promogut han estat la installació de sonmetres, o la contractació d'agents nocturns. El servei es destina a tota la ciutat, encara que es prioritza en districtes amb més volum dapartaments turístics, com a Ciutat Vella o lEixample.

Des del mes de gener, un equip inicial format per quatre persones ha realitzat fins a 372 actuacions que, tal com explica una de les mediadores, Nidi Naghdev, la gran majoria arriben a una solució. Fins ara, en totes les mediacions en que he participat sha arribat a acords, tot i que també és veritat que pel tema de la voluntarietat hi ha gent que no hi vol participar, assegura. Segons dades de lAjuntament, en el 64% dels casos sha arribat a una resolució a través de lassessorament o la mediació i la resta han estat derivats a altres serveis, com la unitat municipal dinspecció, en cas que hi hagi aspectes legals que no es compleixen, o els tcnics de convivncia del seu districte corresponent. Encara que, tal com explica el tinent dalcaldia Jaume Collboni, el servei permet estalviar recursos i actuacions policials i dinspecció, traslladant-los només aquells casos que no han pogut ser resolts a través de la mediació o en qu sincompleix la normativa vigent. El servei sactiva quan es detecta algun tipus de mala convivncia entre els vens i els pisos turístics. La majoria dels vens afectats entren en contacte amb la unitat municipal a través de la Gurdia Urbana, o bé per petició prpia dels usuaris via telefnica o per correu electrnic. Un cop es registra la queixa, el servei municipal inicia la fase dinterlocució i mediació amb les dues parts. En primer lloc, sofereix un assessorament des del punt de vista legal als propietaris, amb la finalitat de disciplinar lús de lhabitatge turístic. Si aquesta primera mesura no és suficient, sobre un expedient on el servei proposa acords entre les dues parts i sen fa un seguiment per comprovar el seu compliment. Des que es registra la incidncia fins que el servei es posa en contacte amb els implicats oscilla entre 24 hores i un mes. En aquest sentit, un dels coordinadors del projecte, Oriol Companyon, explica que sempre és preferible posar-se en contacte directament amb el servei sense la intermediació de la Gurdia Urbana, ja que per aquesta via linici de lactuació es pot endarrerir fins un mes després de lavís. Una de les incidncies resoltes pel Servei municipal de Convivncia i Turisme es va produir al barri del Guinardó. La propietria dun pis situat sota un apartament turístic, Pilar Rodríguez González, explica que durant el mes de juliol ha sofert problemes de soroll procedents del pis en qüestió. Al principi la situació era bastant acceptable, per a mesura que avanava lestiu, la situació es va anar agreujant, explica. Rodríguez assegura que hi havia joves desperts fins a altes hores de la matinada i que se sentien molts sorolls de mobles arrossegant-se a les nits. Era com una eterna mudana en hores inadequades, afegeix. Tot i aix, després de contactar amb el servei municipal, el propietari va acceptar collocar moquetes al terra del pis turístic i promoure lús de sabatilles per tal de reduir el soroll. En aquest sentit, el tinent dalcaldia de lAjuntament, Jaume Collboni, afirma que el primer balan que sha fet del servei és molt satisfactori i que el servei continuar en marxa per tal de garantir una millor qualitat de vida ciutadana.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés