Publicado 08/10/2019 13:09CET

AMPLIACIÓ:L'Ajuntament de Barcelona preveu atorgar unes 7.000 llicncies de motos compartides i prop de 4.000 per a bicicletes

Els usuaris que condueixin sota els efectes de l'alcohol o les drogues seran expulsats del sistema

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona preveu atorgar 6.958 llicncies per a motos d'ús compartit i 3.975 per a les bicicletes a les catorze empreses set per a cada un dels dos tipus de vehicles- que aspiren a operar aquest servei. Així ho ha explicat aquest dimarts la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, coincidint amb l'obertura del procés de presentació i admissió de sollicituds per a l'obtenció de les llicncies, que tindran una vigncia de tres anys més un de prorrogable. Cada empresa podr tenir un mxim de 2.319 llicncies de moto, mentre que per a bicicletes ser de 1.325, tot i que si finalment no s'adjudiquen totes es far un sorteig per repartir els títols sobrants. Alarcón també ha assegurat que els usuaris que condueixin sota els efectes de l'alcohol o les drogues, utilitzin el vehicle per delinquir, condueixin sense permís o en actitud temerria podran ser expulsats del sistema i no podran llogar cap més vehicle en cap de les empreses.

El nombre de llicncies de motos i bicis d'ús compartit que té previst atorgar l'Ajuntament de Barcelona multiplica per dos aproximadament la xifra actual i suma dos operadors més en cas de les motos (actualment n'hi ha cinc) i cinc més en el de les bicis davant els dos actuals. El govern municipal acaba d'obrir el procés i preveu que l'1 de gener el mateix dia que entra en vigor la Zona de Baixes Emissions- els permisos ja estiguin concedits i les motos i bicis desplegades.Segons Alarcón, l'objectiu d'aquest procés és "endrear l'espai públic", és a dir, consolidar la vorera com a espai públic reservat per al vianant i desplaar la resta de vehicles cap a la calada. "Tenim una ciutat petita des del punt de vista de l'espai públic i la idea és que puguem anar regulant la calada que hauran de compartir diferents vehicles", ha assenyalat la regidora, que ha afegit que cal "donar prioritat al transport públic" i que la regulació també servir per fomentar la seguretat viria i desplaar-se de forma més eficient.D'altra banda, cada llicncia, tant de moto com de bici, tindr un cost de 71,51 euros per any i vehicle, d'acord amb la taxa municipal corresponent prevista a l'Ordenana Fiscal 3.10 per a aquest 2019. A més, un altre dels requisits ser que empreses i usuaris hauran d'adherir-se a un codi de bones prctiques, elaborat amb la collaboració de la Gurdia Urbana, i l'Ajuntament podr revocar les llicncies a qui no les complexi i els usuaris podran ser vetats per totes les empreses que compartiran les dades- si es demostra que han condut sota els efectes de l'alcohol o les drogues, l'utilitzi una persona diferent al titular o condueix de forma imprudent o temerria, entre d'altres supsits. La regidora de Mobilitat també ha detallat que les llicncies no es podran traspassar ni vendre i que es revocaran els permisos a les empreses que no paguin la taxa, que no moguin els vehicles 30 dies després d'haver-les obtingut, no tingui activada la geolocalització dels vehicles o concentri més del 50% de la flota al centre de Barcelona (Eixample i Ciutat Vella) per un període superior a dues hores consecutives. Si és així, l'operador s'haur d'encarregar de dispersar-los per la ciutat.Altres requisits seran, entre d'altres, que disposin d'assegurances de responsabilitat civil pels danys que poguessin ocasionar a terceres persones i al domini públic i garantir l'aparcament de les bicicletes als espais previstos (aparcaments en forma d'U invertida). En aquest sentit, Alarcón ha destacat que la regulació s'ha treballat mpliament en el marc el Pacte per la Mobilitat i ha estat consensuada amb les diferents empreses del sector.400 patinets requisatsParallelament, l'Ajuntament de Barcelona continua treballant en una ordenana per a patinets, que preveu tenir enllestida a l'abril de l'any que ve, segons ha apuntat la regidora de Mobilitat. Actualment, hi ha 25 empreses que volen explotar el servei, de les quals dues no han arribat a un acord amb l'Ajuntament a esperar fins que el text sigui vigent. Davant aquest incompliment, la Gurdia Urbana ha requisat 400 vehicles després d'intentar aturar l'activitat mitjanant sancions.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés