Publicado 15/02/2019 15:45

AMPLIACIÓ:LAjuntament de Barcelona doblar els usuaris i els treballadors adscrits a les superilles socials

Laia Ortiz lamenta la prdua de 104 milions deuros que incloen els pressupostos en qüestió social per Barcelona

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona doblar els usuaris i els treballadors professionals adscrits a les superilles socials. La tinenta d'alcaldia de Drets Socials, Laia Ortiz, ha valorat positivament les proves pilots que es van iniciar a finals del 2017, i un estudi de la Federació d'Acreditació del Desenvolupament Assistencial també ha evidenciat l'alt grau de satisfacció de les persones usuries, que actualment són 534. Ortiz ha aprofitat per subratllar que és "desolador" que no s'hagin aprovat els pressupostos de l'Estat, perqu es perdran 104 milions d'euros destinats a millores socials per a la ciutat. Segons ella, el vot en contra de molts grups representats també a l'Ajuntament ha suposat "girar l'esquena a molts vens i venes d'aquesta ciutat".

El Servei dAjuda a Domicili (SAD) és el segon contracte més important de lAjuntament de Barcelona. Actualment dona servei a unes 24.000 persones lany, el 86% de les quals són menors de 65 anys i un 72% són dones. Suposa una despesa mitjana per persona usuria duns 4.274 euros anuals. Laia Ortiz ha comentat que la inversió municipal en atenció domiciliaria ha fet un salt exponencial i ha passat de 53 a 84 milions deuros anuals entre el 2015 i el 2018. Tot i aix, Ortiz ha lamentat la mala notícia de no haver aprovat els pressupostos generals de l'Estat, perqu suposaven per a Barcelona 41 milions deuros en atenció a la dependncia.Segons els resultats dun estudi elaborat per la Federació d'Acreditació del Desenvolupament Assistencial, les superilles socials compleixen amb els objectius inicials de generar una ocupació més estable que respecti els drets dels treballadors, tenir una millora de la qualitat del SAD per ajustar-se millor a les demandes de les persones usuries i garantir una sostenibilitat social i econmica del servei. Els resultats també indiquen una elevada satisfacció de les persones que reben el servei, i un 86% afirmen que tenen confiana amb lequip professional. Tot i aix, des de lAjuntament han comentat que encara hi ha marge de millora en alguns elements. Els aspectes comunitaris com la relació amb el venat i les activitats que es proposen des del barri són alguns dels elements que obtenen uns resultats no tan bons a l'estudi, amb un 57,9% i un 67,6%, respectivament.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés