Actualitzat 23/11/2018 12:45

AMPLIACIÓ:L'Ajuntament de Barcelona atorga la Medalla d'Or a Montserrat Caballé per haver estat "ambaixadora de la ciutat"

Tots els grups excepte la CUP elogien la seva carrera i personalitat i la capacitat de transcendir l'òpera per endinsar-se en altres gèneres musicals

ACN

Barcelona.-El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha atorgat aquest divendres la Medalla d'Or de la ciutat, a títol pòstum, a la soprano Montserrat Caballé, recentment morta. El títol se li concedeix per la seva "destacada trajectòria com a soprano i intèrpret virtuosa de la música i de l'òpera, per la seva vinculació amb la ciutat de Barcelona i per la seva condició d'ambaixadora cultural internacional". Tots els grups excepte la CUP han elogiat la carrera i personalitat de Caballé, de qui han destacat haver portat el nom de la ciutat i del Gran Teatre del Liceu arreu del món, a més d'haver transcendit l'òpera en col·laboracions amb el grup Mecano, el compositor Vangelis o el cantant de Queen Freddie Mercury.

El tinent d'Alcaldia Jaume Asens ha dit que Caballé tenia una "veu versàtil, potent, virtuosa i singular" i "va ajudar l'òpera a treure's l'estigma d'espectacle elitista". No obstant, "com totes les grans figures públiques, va tenir moltes ombres, aspectes controvertits", en referència implícita de la seva condemna per frau fiscal.Xavier Trias, del PDeCAT, ha dit que va portar el nom de Barcelona arreu del món, va donar rellevància al Liceu i va fer no només història de l'òpera, sinó també de la cultura i la ciutat, a més de "no renunciar a la modernitat, ja que ho va cantar tot". El president del PP, Alberto Fernández Díaz, i el regidor no adscrit Juanjo Puigcorbé han demanat que també es dediqui un carrer o espai públic a Caballé, i l'actor i exregidor d'ERC també ha demanat que una de les categories dels Premis Ciutat de Barcelona porti el nom de Caballé o es dediqui algun concurs internacional de cant a la soprano.

Contingut patrocinat