Publicado 17/4/2019 14:26:42 +02:00CET

AMPLIACIÓ:L'ACCO creu que el reglament de l'AMB que regula els VTC és "injustificadament restrictiu" i que perjudicar els usuaris

El reglament va ser aprovat a finals de febrer i ara ha finalitzat el període d'exposició pública

ACN

Barcelona.-L'Autoritat Catalana de la Competncia (ACCO) considera que el reglament de l'Autoritat Metropolitana de Barcelona que regula el sector dels VTC i que estableix una precontractació de 60 minuts és "injustificadament restrictiu", discrimina entre operadors i generar greus perjudicis per als usuaris". El reglament va ser aprovat el passat 26 de febrer pel Consell Metropolit de l'AMB i est previst que rebi el vistiplau definitiu en les prximes setmanes després que el 15 de febrer acabessin els 30 dies hbils d'exposició pública. L'ACCO també assenyala que el text de l'AMB "introdueix restriccions i crregues addicionals" a la prestació de serveis que s'afegeixen a les normatives ja aprovades per la normativa estatal i catalana. Per tot plegat, demana que l'AMB no aprovi definitivament el text.

L'ACCO ha publicat aquest dimecres el seu informe de Regulació 39\/2019, en el qu critica la normativa aprovada per l'Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMB) perqu, entre d'altres, perjudica "greument" els usuaris i perqu "no es troba justificada en base a cap raó d'inters general o motiu legítim". A més, retreu que és "discriminatria" perqu aquestes mesures no s'apliquen al taxi, tot i que també presti serveis en l'mbit de la precontractació.A banda de considerar que restringeix la competncia entre els dos sectors, Competncia també assenyala que l'"altera" entre els mateixos operadors de VTC en l'aplicació de les normatives als descansos setmanals i horaris, entre d'altres, en funció del moment en qu van obtenir l'autorització.Sobre el registre de vehicles per als vehicles VTC indispensable perqu puguin prestar els serveis, l'ACCO opina que dificulta "encara més" poder prestar serveis urbans durant el període de transició de quatre anys que preveu el reglament aprovat pel Ministeri de Foment, en qu després seran les comunitats autnomes que podran determinar la rtio de VTC per cada taxi.El reglament de l'AMB preveu multes de 300 euros per a infraccions lleus, de 301 a 1.400 euros per a les greus, i fins a 6.000 euros per a les molt greus. L'aprovació inicial del reglament va tirar endavant amb els vots a favor del PSC, Entesa, CUP i Compromís i Acord per Torrelles, i l'abstenció de PDeCAT, ERC i Plataforma Ciutadana per Barber. PP i Ciutadans van votar en contra. Entre les infraccions greus que inclou el reglament, hi haur l'ús de vehicles diferents als que consten al registre, intentar captar clients a la via pública, com a l'andana d'una estació, port o aeroport o a m alada, i que el conductor del vehicle no estigui donat d'alta a la Seguretat Social. També ser una sanció greu que els serveis no constin en el Registre de serveis, és a dir, moment de la sollicitud, dia i hora de recollida, l'origen i la destinació i els recorreguts mínim i mxim previst. Pel que fa a les sancions lleus, hi ha el fet de no tenir visible la documentació del vehicle VTC o retenir més de dos dies objectes sense avisar l'autoritat competent.