Publicat 23/01/2018 19:24

AMPLIACIÓ:La ZAL de Barcelona obté els millors resultats econòmics de la història i obre la porta a créixer més enllà del port

CILSA tanca el 2017 amb un benefici net de 6,1 MEUR, un 17,3% més que l'any anterior

ACN

Barcelona.-L'empresa gestora de la Zona d'Activitats Logístiques (ZAL) del Port de Barcelona, CILSA, ha tancat el 2017 amb un benefici net de 6,1 milions d'euros la qual cosa suposa un increment del 17,3% en relació a l'exercici anterior. En roda de premsa aquest dimarts, el director general de CILSA, Alfonso Martínez, ha remarcat que són els millors resultats econòmics de la història de la companyia que ha obtingut una facturació de 44,5 milions d'euros i un Ebitda de 21,8 milions. D'aquesta manera, la gestora de la ZAL del port es consolida com el quart operador d'infraestructures logístiques de la Península Ibèrica amb la gestió de 706.388 m2 de naus logístiques llogables. Preguntat per l'expansió de la companyia, el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha explicat que "en un futur, si es presenta la ocasió, CILSA pot ampliar el seu radi d'acció fora del port". D'altra banda, Martínez ha avançat que han tancat recentment un nou contracte de nova construcció de 25.000 m2 amb un operador internacional líder mundial del seu sector que estarà ubicat a l'altra meitat de la parcel·la de la Zona Franca assignada a la companyia de transports FedEx.

Martínez no ha volgut desvelar cap altre detall de l'operació. El director de CILSA ha explicat que a finals del 2017 l'ocupació de les naus de la ZAL s'ha situat en 95,6% i s'han contractat 214.785 m2 (un 32,6% més). A més, la ZAL del port ha generat un moviment de 600.000 TEU (que equival a un contenidor de 20 peus). Entre les operacions de l'any passat, Martínez ha destacat la signatura del contracte de construcció de 35.000 m2 per ALFIL Logistics; els lliuraments de les naus a Carrefour (18.215 m2) i FedEx (16.904 m2) i l'adquisició dels actius de LURI 6 (51.988 m2).El director de la gestora de la ZAL ha explicat que preveuen construir 320.000 m2 més durant els propers quatre anys amb l'objectiu d'assolir el milió de metres quadrats. Martínez ha remarcat que tot i que la ZAL del Port té "un únic emplaçament", han aconseguit situar-se com un dels operadors més rellevants. En aquest sentit, els accionistes de CILSA –Port de Barcelona (amb una participació del 51,5%) i MERLIN Properties (amb el 48,5%)- s'han mostrat favorables a expandir l'espai gestionat per CILSA fora de la zona del port. Cambra ha afirmat que ja es va fer una "primera sortida" de CILSA del territori portuari amb l'adjudicació el 2016 de 27 hectàrees de terreny a dues parcel·les del Consorci de la Zona Franca, però en un futur es podria ampliar més enllà perquè, tal com ha assenyalat Cambra, dins del port no hi haurà més espai. Martínez ha insistit que tenen "una estructura sòlida" a nivell financer per emprendre el creixement. El director de CILSA ha destacat que l'empresa té la ràtio més baixa d'endeutament de la seva història -3,8 cops l'Ebitda- amb 82,6 MEUR (un 19% menys).

Contingut patrocinat