Publicado 19/03/2019 13:13

AMPLIACIÓ:La Via Laietana tindr voreres més amples i un sol carril de pujada

Un dels carrils de baixada estar limitat a 30 km\/h i l'altre estar reservat a autobusos, taxis i vehicles d'accés local

ACN

Barcelona.-La reforma de la Via Laietana n'ampliar les voreres i far que tingui un sol carril de pujada. Després que comerciants i vens hagin elegit dos dels quatre projectes presentats pel govern municipal durant el procés participatiu que ha acabat aquest dilluns, els dos projectes escollits preveuen ampliar les voreres, una en 3,7 metres i l'altra en 4,15 metres d'amplada. A més, ambdues propostes preveuen que la via tingui dos carrils de baixada, un per a busos, taxis i vehicles d'accés local, i l'altre limitat a 30 km\/h. Pel que fa a la pujada, hi haur un sol carril, fet que far que el trnsit general de la via sigui només en sentit mar.

La primera proposta planteja unes voreres de 3,7 metres d'amplada, una mida que permetria situar un carril bici segregat de més d'un metre i mig al costat de cada vorera. La segona preveu unes voreres encara més amples, de 4,15 metres d'amplada, i doblaria així la mida actual. En aquest cas, el carril bici segregat només podria estar en sentit pujada i en sentit baixada les bicicletes haurien de circular pel carril limitat a 30 km\/h. La tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament, Janet Sanz, ha assegurat que en les prximes setmanes s'acabar de definir la proposta final i que les obres de reforma de la Via Laietana podrien comenar a finals del 2020. També ha indicat que la reforma de la via és una "intervenció estratgica" perqu s'ha convertit en una "autopista al centre de la ciutat".Sanz ha remarcat que les dues propostes tenen en comú tres eixos: més espai de passeig i estada, menys cotxes i més usos comercials i socials. En aquesta línia, la regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, ha indicat que el que demanaven els vens i comerciants de la zona era reduir el trnsit privat i, així, la contaminació.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés