El sindicat no tenia un equip executiu a la demarcació i ara ho fa amb representants sindicals d'empreses com Nylstar, Gas Natural i Torraspapel
ACN
Girona.-La Unió Sindical Obrera de Catalunya (USOC) ha formalitzat aquest dimecres la creació de la Federació d'Indústria a Girona. Prèviament, ha celebrat una assemblea on s'han decidit les persones que formaran part de l'equip executiu. El responsable de la federació a Girona, Juan José Rodríguez, ha posat en valor l'experiència dels membres de l'equip, tots ells treballadors d'empreses importants a la demarcació –com ara Nylstar, Gas Natural o Torraspapel-. "Naixem amb uns 250 afiliats, amb l'objectiu que en un any siguem el doble", ha afirmat Rodríguez, que ha subratllat que la "proximitat" i la "crítica en positiu" seran alguns dels valors més representatius del projecte. La creació d'aquesta extensió federal d'indústria d'USOC arriba després que més d'un centenar d'afiliats i delegats a grans empreses abandonessin la UGT descontents amb la forma amb què recentment s'ha creat la Federació d'Indústria, Construcció i Agro (FICA).
La nova Federació d'Indústria d'USOC s'ha constituït aquest dimecres amb 250 afiliats com a punt de partida i l'objectiu de doblar la xifra en un any. Aquesta extensió federal d'indústria d'USOC ha estat possible per la incorporació de més d'un centenar d'afiliats i delegats a grans empreses que han abandonat recentment la UGT, molt crítics amb les formes amb què s'ha creat la nova Federació d'Indústria, Construcció i Agro (FICA), fusionant les dues anteriors que hi havia.A efectes pràctics, representa que "la UGT ha perdut la representació a empreses importants, tot i que els còmputs dels convenis sectorials figurin encara com a UGT", assenyala el responsable de la nova Federació d'Indústria a Girona d'USOC, Juan José Rodriguez. Fins que no hi hagin noves eleccions sindicals a les diferents empreses, no es formalitzarà aquest traspàs d'un sindicat a l'altre (tot i que caldrà veure quin tindrà majoria als comitès). A la pràctica, però, els exafiliats d'UGT ja treballen amb USOC.Entre aquestes noves incorporacions hi ha treballadors d'empreses grans com ara Torraspapel de Sant Joan les Fonts (Garrotxa), Hutchinson de Palamós (Baix Empordà) o Sanofi de Riells i Viabrea (Selva), on USOC ha passat a tenir representants. El sindicat, a més, ja és majoritari en empreses com ara Nylstar de Blanes (Selva), Trety de Maçanet de la Selva, Font Vella de Sant Hilari Sacalm (Selva), Haribo de Palol de Revardit (Pla de l'Estany) i Nutrexpa de Riudarenes (Selva). Els sectors com ara el tèxtil, el químic i el paper són les activitats on USOC té més força i entre els objectius de la nova federació hi ha el d'aconseguir fer-se un lloc en el sector alimentari gironí.La creació de la Federació d'Indústria a Girona d'USOC s'ha formalitzat en un acte celebrat a la Casa de Cultura de Girona amb la presència d'una trentena de membres. Entre ells hi havia la secretària general del sindicat a Catalunya, Maria Recuero, i la secretària general de la Federació d'Indústria, Antonia Rivero. Aquesta última ha destacat que Girona era l'única demarcació a Catalunya on no tenien estructura i que confien que esdevindrà "un puntal" dins la mateixa Federació d'Indústria.