Publicado 15/07/2019 16:51CET

AMPLIACIÓ:La UPF rellanar el Diari de Barcelona la primavera del 2020

Agencia Catalana de Noticias
Agencia Catalana de Noticias - ACN

Estudiants de Periodisme seran els encarregats de repensar el projecte per a la histrica capalera

ACN

Barcelona.-La Universitat Pompeu Fabra (UPF) rellanar el Diari de Barcelona la primavera del 2020, segons ha anunciat el deg de la facultat de Comunicació, Jordi Balló, que ha explicat que engeguen aquest nou projecte amb lobjectiu de donar veu periodística i creativa a una generació jove. Els encarregats de repensar el format de la capalera seran alumnes del grau de Periodisme, amb el suport d'estudiants de Publicitat i Comunicació Audiovisual. En aquest sentit, el cap destudis del grau de Periodisme, Xavier Ramon, ha destacat que lactualitat ser el més important, per que també es vetllar per la profunditat. Volem que el nou Diari de Barcelona sigui un laboratori per innovar, ha afegit.

Aquest projecte ha estat possible grcies a un acord de cessió amb l'Ajuntament de Barcelona, que convertir la UPF en una de les primeres universitats europees en tenir un mitj de comunicació diari fet per estudiants. En aquest sentit, Ramon ha explicat que els alumes de l'assignatura 'Taller Integrat de Periodisme' seran "els principals provedors de contingut", tot i que també hi participaran alumnes d'altres estudis de la universitat, "especialment dels graus de Comunicació Audiovisual, Publicitat i Relacions Públiques i Humanitats". "Es tracta d'un projecte integral de tota la universitat amb l'objectiu de donar veu a una generació jove, amb la qual tenim molta confiana", ha afegit el Balló.Per altra banda, el cap d'estudis de Periodisme també ha explicat que els encarregats del disseny i la conceptualització editorial del nou Diari de Barcelona seran 14 alumnes d'una de les modalitats de Treball de Fi de Grau que ofereixen els estudis de Periodisme de la UPF, amb la supervisió de professors i d'un equip editorial.Pel que fa al format del projecte, Ramon ha explicat que tindr el carcter d'un "mitj multiplataforma i multicanal". "Volem obrir el mxim de possibilitats tenint en compte la periodicitat, que volem que sigui diria, continua i sostinguda", ha explicat. "L'objectiu és posar en marxa un laboratori de nous formats periodístics, alhora que volem que sigui un mitj de comunicació que permeti innovar i provar noves narratives informatives, per també audiovisuals i publicitries", ha afegit.Fent referncia al públic al qual va dirigit, Ramon ha explicat que el mitj "ha d'esdevenir un referent informatiu per a tota la ciutadania", per que tindr sobretot una "atenció especial per arribar a una generació de joves amb edats compreses entre els 16 i els 30 anys".Durant la presentació també ha intervingut la responsable del grau en Publicitat i Relacions Públiques, Mnika Jiménez, que ha explicat que el nou Diari de Barcelona també servir com a "altaveu per donar a conixer entitats de caire social amb les que habitualment collabora el grau". "El nou mitj ens permetr donar ress a entitats sense recursos, que no tenen massa presncia als mitjans, i a aquells projectes de comunicació que neixen en el marc del grau de Publicitat i Relacions Públiques", ha explicat.El rellanament del Diari de Barcelona s'emmarca dins d'un projecte de reforma del campus de comunicació de la UPF, especialment de l'rea tallers, on s'ubicar la redacció del nou mitj. En aquest sentit Balló ha explicat que es crear una zona "oberta i flexible, adaptada per a tota mena de persones, de tots els mbits possibles".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés