Publicado 07/01/2019 16:00

AMPLIACIÓ:La transformació de la plaa de les Glries es comenar a veure el mar amb la finalització del parc verd central

Un mirador s'obrir als vens el 12 de gener perqu puguin veure l'evolució de les obres

ACN

Barcelona.-El mar s'enllestiran les obres de l'espai verd anomenat Clariana del Parc de Canpia i la reurbanització del primer tram de l'avinguda Meridiana, segons ha explicat la tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de Barcelona, Janet Sanz. Ha destacat que la resta d'obres avancen al ritme previst, de manera que els túnels viaris podrien entrar en funcionament el primer semestre del 2021. En aquest moment s'han executat el 59% dels treballs a l'mbit Clariana, el 47% del primer tram de l'Avinguda Meridiana i el 45% dels túnels viaris. Sanz ho ha explicat durant la inauguració d'un nou mirador que obrir el 12 de gener i cada primer dissabte de mes de les 10 a les 14 hores amb l'objectiu que els vens puguin "comprovar el grau d'execució, desenvolupament i compliment de les obres".

Sanz ha exposat que les obres van segons les previsions i en quatre anys acabaran totes les actuacions que depenen de l'Ajuntament de Barcelona durant la inauguració del nou mirador a la plaa de les Glries. Ha explicat que el mar ja es podr veure "el primer canvi rellevant", que tindr a veure amb la finalització de la urbanització de l'mbit Clariana i el primer tram reurbanitzat entre Glries i Mallorca de Meridiana. mbit ClarianaLes obres a l'mbit Clariana es van iniciar el mar del 2018 i han d'acabar el mar del 2019. Configuren la primera fase del Parc de Canpia. El projecte es va dividir en cinc lots i, per tant, en cinc adjudicataris per un import pressupostat total de 19,8 MEUR. En total s'actua sobre una superfície de 45.860 metres quadrats dels quals 20.410 són de zona verda. Les obres que s'han fet fins ara són la urbanització de la rambla dels Encants amb la pavimentació, una primera capa de terra vegetal, el sistema de reg i les connexions de la xarxa de drenatge. També s'ha fet el dipsit d'emmagatzematge d'aigua fretica i la casa dels jardiners. En aquests moments el 59% dels treballs ja estan executats. La Clariana comprn l'espai que queda entre els carrers de la Independncia i de Cartagena. En aquest espai hi haur una gran esplanada de gespa d'una hectrea, un nou passeig per vianants i bicicletes, un centre de treball de la brigada de jardineria, un espai dedicat al joc per als infants, refugis de la natura amb arbres i vegetació, un espai per al lleure de les mascotes i una zona lúdic-esportiva amb taules de jocs i un espai multiusos que pot ser utilitzat com una pista esportiva o per fer altres tipus d'activitats com patinatge o ball.Primer tram de l'Avinguda MeridianaEl mar del 2018 també es va iniciar la transformació de la Meridiana amb una inversió total de 10,6 MEUR, que engloba el tram Glries Mallorca. S'actua sobre 43.575 metres quadrats amb una longitud total de 815 metres. Pel que fa al tram Independncia-Aragó, s'estan acabant de fer els parterres i ja s'han omplert de terra vegetal, també s'ha fet la xarxa de drenatge i s'han installat nous serveis de xarxa fretica i d'enllumenat, i s'han fet demolicions en ambdós costats.Pel que fa al tram Aragó-Mallorca, entre Aragó i Valncia s'est treballant en el drenatge dels parterres i la pavimentació dels guals de la mitjana i en la construcció del collector situat a la vorera costat mar. Al tram entre Valncia i Mallorca s'est fent la pavimentació de voreres i guals, la impermeabilització dels parterres i el drenatge al costat mar, incloent també la rehabilitació d'un collector. El grau d'execució dels treballs se situa al 47%.Túnels viarisLes obres als túnels viaris es va reprendre el mar del 2018 després d'un procés en el qual es va rescindir el contracte anterior i es va tornar a adjudicar l'obra en cinc lots i allargant-la fins a la Rambla de Poblenou per un import pressupostat de 100,9 MEUR. Fins ara s'ha treballat en cinc fronts. Al pas inferior del túnel d'ADIF (R2, Estació de Frana-Sants) s'est millorant el terreny, rebaixant-lo fins a la cota d'ancoratges provisionals. Al pas inferior dels túnels d'ADIF Meridiana (R1, R3-R4 Rodalies) s'estan fent els treballs de sosteniment de les vies d'ADIF i s'ha iniciat l'execució de puntals, que són les bigues que aguantaran les pantalles per evitar la seva deformació.Al pas inferior del túnel de la L1 del Metro han finalitzat els treballs de sosteniment i s'estan executant els puntals del segon nivell d'un dels pous i shan fet tasques d'impermeabilització de juntes de pantalla. També s'estan enderrocant paviments i cimentacions existents al tub i s'ha construt un mur que far de guia de les pantalles. També s'estan collocant els pilons i pantalles i s'ha iniciat l'execució de la llosa coberta. Aquest mes comenar l'excavació de les contravoltes.L'actuació dels túnels de Glries consisteix en la construcció d'uns túnels urbans, que seran dos tubs independents amb circulació unidireccional, amb una longitud total de 957 metres, que recolliran el trnsit de la Gran Via i preveuen tenir 90.000 cotxes al dia de mitjana. El primer tram de túnel (508 metres) est situat entre els carrers de los Castillejos i de Badajoz. El segon tram de túnel (449 metres) va del carrer Badajoz a la Rambla del Poblenou. Els túnels que segueixen la traa de Gran Via, passaran per sota dels 4 túnels existents: L1 Metro, R1 línia de Maanet -Massanes, R3 \/R4 (línies de Manresa i Puigcerd) i la línia d'Estació de Frana-Sants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés