Publicat 28/10/2020 13:39

AMPLIACIÓ:La Sala Hiroshima deixar l'espai actual al Poble Sec al desembre del 2021 i estudia la viabilitat d'un nou emplaament

El director de la sala diu que la situació és "molt delicada" i que és una poca de transició

ACN

Barcelona.-La Sala Hiroshima deixar l'actual emplaament al carrer Vil Vil de Barcelona el desembre de 2021, després que la propietat els hagi anunciat que vol recuperar l'espai. Els promotors d'aquest projecte de teatre contemporani, per, estudien amb les administracions la seva viabilitat i la possibilitat de ressituar-lo en un altre lloc. Segons ha explicat el director de la sala, Gaston Core, la situació ha estat "molt delicada durant molt de temps" i ha destacat que afronten "un moment de transició molt complex" perqu, per la crisi sanitria, la propietat ha decidit que vol recuperar l'espai. "El desembre del 2021 tancarem una etapa a Hiroshima", ha relatat durant una roda de premsa.

Core ha dit que estan "en una situació delicada" després de sis anys d'un projecte "molt potent" dedicat a l'escena contempornia, per que ha estat sotms a la precarietat "de forma recurrent". En concret, ha lamentat el suport "tímid i incert de les administracions", el que els ha obligat a concórrer anualment a subvencions fent "molt difícil treballar i projectar-se". El director ha manifestat el seu desig que durant aquest any de converses, d'investigar i de pensar com poden continuar, l'Ajuntament i les administracions els donin "un suport més definitiu i facin una feina més profunda que la que s'ha fet fins ara".Pel que fa a la sortida de la sala del Poble Sec, ha concretat que la petició de la propietat de recuperar l'espai "prximament" els va fer decidir de deixar-lo aquest mateix desembre, per ha afirmat: "A partir d'una trucada de l'Ajuntament ens hem animat a seguir i tenim fins al desembre de 2021".L'efecte de la pandmiaA banda, ha reconegut que la pandmia ha fet encara més complicada la seva programació internacional, que representa aproximadament la meitat de les funcions de la sala: "Aix ha desmuntat totalment el que teníem pensat per aquest any. Ha estat molt complex perqu hem hagut de cancellar moltes representacions", entre elles la inaugural.Tanmateix, l'espai treballa amb l'equip de cultura de l'Ajuntament de Barcelona per "cercar maneres de buscar un futur i una continutat pel projecte". Així, l'Hiroshima es donar un temps per estudiar de la m de les administracions la continutat o no del projecte, amb la previsió de deixar l'actual espai després de la celebració de la seva Biennal de Tardor el 2021. "Ens semblava interessant no tallar al juliol, que hagués estat tallar amb el Grec i hagués estat estrany també per al Grec", ha dit.No obstant, Core assumeix que "tot aix és teric" perqu la seva situació és extremadament delicada i afrontar el 2021 sense el suport de les administracions és "un sucidi", així que ha avisat que, si no responen de manera adeqüada, hauran de tancar abans. Conjuntament amb l'Ajuntament i, si la Generalitat s'hi vol sumar, es donen temps per estudiar la viabilitat del projecte "més enll del futur de l'espai".Pel que fa a la Generalitat, ha afirmat que van ser els primers amb qui van parlar i que han estat "menys clars" tot i que "molt oberts" a donar suport i incrementar la dotació. Després de tractar-ho amb l'Ajuntament tenen programada una trobada amb la Generalitat per comenar "una conversa parallela".Un nou espaiCore ha descartat la continutat al Poble Sec perqu el teatre est vinculat a altres dos espais (una sala de concerts i un bar), que formen part d'una mateixa llicncia, "i si la propietat volgués vendre l'espai necessita alliberar també la sala de teatre". Ha detallat que per part de la sala s'ha comentat una "possible venda", i el que han de fer primer és recuperar els tres espais en conjunt perqu conviuen a nivell de llicncia per també de sortides d'emergncia.Ha reconegut que la sala física, oberta l'abril del 2015, és "una part important" del projecte, especialment perqu la seva restauració es va fer "molt a conscincia", per ha defensat que l'Hiroshima "va més enll de la sala", tal com ho demostra la seva repercussió internacional.Ha assumit que una de les solucions és que el projecte es traslladi a un altre lloc, i que el seu somni seria tenir un espai amb un annex per rebre els seus artistes residents, assajar coproduccions i donar suport a la creació, per poder seguir exercint "una mirada alternativa a l'oficial" i complir una missió com a espai de creació contempornia. "No penso en cap espai en concret. Crec que ha de ser una caixa negra i és interessant que estigui en un radi més o menys proper", ha afegit.Programació de tardorCore ha destacat que "per sort" les coproduccions locals es podran programar, de manera que aquesta tardor la sala acollir els espectacles 'The National Body', de Pau Masaló, i 'Calle sombra', de David Espinosa.Per la seva banda, Masaló ha precisat que la seva obra parteix d'un personatge real: un adolescent que va aparixer de forma misteriosa a una plaa pública de Nuremberg, i va aprendre a "socialitzar", i uns anys després algú el va assassinar. Aquest episodi l'ha barrejat amb la gimnstica artística, que sotmet els seus esportistes a "un procés de domesticació física", el que ha donat com a resultat una barreja de la gimnstica artística contempornia amb l'imaginari romntic.Sobre 'Calle sombra', Espinosa ha dit que en aquesta pea el repte ha estat tornar a l'escala real, al cos, i als parmetres del teatre convencional. A l'espectacle es manipulen dos esquelets per a explorar les seves ombres, tot i que ha defensat que no és un espectacle d'ombres. A més, hi ha un cert joc "de llenguatge i visual" amb la mort.