Publicado 30/05/2019 16:38

AMPLIACIÓ:La plataforma Aturem la C-32 denuncia una "tala illegal" d'arbres prvia a la construcció del nou tram d'autopista

El Departament de Territori defensa que es tracta d'unes obres de servei prvies a l'allargament de la carretera i que el projecte est aprovat

ACN

Lloret de Mar.-La plataforma Aturem la C-32 ha denunciat la "tala illegal" d'arbres en una zona propera a una urbanització de Lloret de Mar (Selva). Segons ha afirmat el portaveu la plataforma, Joan Mora, aquests treballs es fan en uns terrenys que "estan sota una suspensió judicial" pel primer projecte de la C-32 que va presentar el Govern d'ampliació de l'autopista. De tota manera, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha justificat les obres recordant que es tracta d'unes obres de servei prvies a l'allargament de la C-32 i que és un projecte aprovat pel Govern catal i per aix en defensa la legalitat. D'altra banda, la plataforma s'ha queixat que la tala d'arbres "no est ben senyalitzada" i es fan en una zona en qu "la gent ve a passejar i els hi pot caure un arbre al cap".

Les obres de la C-32 han arrencat amb polmica al municipi de Lloret de Mar (Selva). El portaveu de la plataforma Aturem la C-32, Joan Mora, ha denunciat que el Departament de Territori i Sostenibilitat ha autoritzat una "tala illegal" d'arbres al costat de la urbanització Condado del Jaruco. L'empresa contractada pel Departament ha comenat a tallar arbres i han especificat que es tracta d'unes obres de servei prvies a l'ampliació de l'autopista que ha d'arribar fins al municipi de la Selva. De tota manera, des de la plataforma han assegurat que aquestes obres no es poden fer perqu els terrenys "estan sota una suspensió judicial". L'entitat es refereix a la mesura cautelar que va aprovar el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) sobre el primer dels projectes que el Govern ha realitzat sobre l'ampliació d'aquesta autopista a la comarca de la Selva.El Departament de Territori ha recordat que mentre el TSJC paralitzava aquest projecte, es va comenar a treballar en un nou document amb un nou informe d'impacte ambiental per tal de poder desencallar l'autopista. A més, fonts de Territori han assegurat que el nou projecte de carretera compta amb el consens dels ajuntaments i un gran nombre d'entitats. De fet, després de passar per exposició pública tan sols va tenir tres allegacions.Pendents del TSJCD'altra banda, des del Govern han justificat que les obres es poden seguir tirant endavant perqu el desembre passat el TSJC va enviar una diligncia avisant que la suspensió cautelar del primer projecte no condicionava les obres del que hi ha ara en trmit. Per aix, des del Govern han detallat que ja fa dos mesos van comenar a treballar en les tasques prvies a l'ampliació de l'autopista. Aquestes obres van engegar-se després d'un procés de licitació i adjudicació que es van poder fer perqu es complia la legalitat, han explicat fons del Departament.Tot i així, des de la plataforma ho veuen com "un frau de llei" ja que creuen que malgrat que s'hagi redactat un projecte nou, es tracta del mateix que el TSJC va aturar. A més, Mora ha recordat que van presentar un recurs contra el nou estudi d'impacte ambiental al TSJC que "est acceptat a trmit". Conjuntament amb aquest recurs, també es va demanar la suspensió cautelar de les noves obres i ara el Govern té un període de temps per presentar allegacions. Tot i així, el Departament s'empara en la llei de carreteres per recordar que fins que un jutge no aturi les obres, es poden tirar endavant. Queixes per la senyalitzacióLa plataforma Aturem la C-32 també ha lamentat que els treballs de tala d'arbres hagin comenat "sense senyalitzar". Joan Mora ha explicat que en la zona on hi ha les mquines treballant "la gent ve a passejar i els hi poden caure arbres al cap". De fet, una membre de la plataforma ha assegurat que un ciclista s'ha espantat després de veure com queia un arbre a prop del camí per on passava i que no estava senyalitzat.Des del Departament han assegurat que s'est establint un perímetre de seguretat en totes les zones de treball per garantir la seguretat de tothom. De fet, en tots els camins ja hi ha tanques informatives. De tota manera, des de la plataforma demanen que les tanques es posin des del principi del camí i no només en el tram on hi ha les mquines treballant.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés