Publicado 19/07/2019 13:51CET

AMPLIACIÓ:La parada Ernest Lluch de la línia 5 de metro entrar en funcionament a l'agost del 2021

Est previst que registri uns 15.000 viatges diaris, es quals un 15% seran per fer correspondncia amb el Trambaix

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-La parada de la línia 5 de metro Ernest Lluch entrar en funcionament a partir de l'agost del 2021, segons ha anunciat aquest divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, en una visita d'obres acompanyat de l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i la tinenta d'alcaldia d'Ecologia i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. Les obres van comenar a executar-se ara fa uns deu anys per es van haver d'aturar per la crisi. Fins ara, ja s'hi ha invertit 55 milions d'euros en l'obertura d'un calaix i per habilitar un vestíbul i ara se'n destinaran 15 més pels treballs a les installacions i a l'arquitectura. L'estació esta situada entre Collblanc i Pubilla Cases i és el tram més llarg entre dues parades a la xarxa de transport públic de l'rea metropolitana de Barcelona. La nova parada, a més, preveu registrar uns 15.000 viatges diaris, dels quals un 15% faran correspondncia amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix.

El conseller Calvet ha assegurat que es tracta d'una estació "molt important" a la xarxa perqu al marge de la connexió entre Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat hi ha la intermodalitat que oferir el Trambaix amb les línies T1, T2 i T3. "Es una estació que dona robustesa al sistema de transport públic", ha indicat.Les obres que s'han reprs recentment a la futura parada Ernest Lluch comportar un tall en el servei entre Collblanc i Can Vidalet entre el 29 d'agost i l'1 de setembre. En aquest sentit, l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha comentat que la construcció d'aquesta estació era una "assignatura pendent" i ha adms que aquest mes d'agost ser "una mica complicat" per que s'intentar atendre i informar els ciutadans perqu la mobilitat sigui "el millor possible". Per aix, l'alcaldessa ha demanat pacincia als ciutadans i ha ressaltat que l'obra ser un "benefici" per als vens de la Torrassa i les Corts" per també pel medi ambient i per millorar la qualitat de l'aire. Per la seva banda, la tinent d'alcalde d'Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, ha ressaltat que els talls comportaran "menys molsties" que els de la línia 1 entre Fondo i Clot, ja que durar menys temps (al voltant d'un mes) i afectar menys estacions. De fet, en ple mes d'agost, el tram de la línia 5 entre Collblanc i Can Vidalet registra una desena part dels trajectes del tram afectat de la línia 1 i que ha comportat tantes queixes entre els usuaris. Dilluns que ve, les parts implicades celebraran una reunió per tal de comenar a preparar el transport alternatiu de bus.Sanz ha celebrat la posada en marxa de les obres i de la futura estació i que les administracions treballin conjuntament. Sanz ha comentat la necessitat d'impulsar el transport públic i dur a terme mesures "molt contundents" i "valentes" perqu els ciutadans l'utilitzin. La tinent d'alcalde també ha assenyalat que encara manquen "alguns elements indispensables" com l'entrada en vigor de la zona de baixes emissions i la finalització de la línia 9, de la qual ha dit que és una "prioritat".

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés