Publicado 19/7/2019 13:51:55 +02:00CET

AMPLIACIÓ:La parada Ernest Lluch de la línia 5 de metro entrarà en funcionament a l'agost del 2021

Està previst que registri uns 15.000 viatges diaris, es quals un 15% seran per fer correspondència amb el Trambaix

ACN

L'Hospitalet de Llobregat.-La parada de la línia 5 de metro Ernest Lluch entrarà en funcionament a partir de l'agost del 2021, segons ha anunciat aquest divendres el conseller de Territori i Sostenibilitat, en una visita d'obres acompanyat de l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, i la tinenta d'alcaldia d'Ecologia i Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz. Les obres van començar a executar-se ara fa uns deu anys però es van haver d'aturar per la crisi. Fins ara, ja s'hi ha invertit 55 milions d'euros en l'obertura d'un calaix i per habilitar un vestíbul i ara se'n destinaran 15 més pels treballs a les instal·lacions i a l'arquitectura. L'estació esta situada entre Collblanc i Pubilla Cases i és el tram més llarg entre dues parades a la xarxa de transport públic de l'àrea metropolitana de Barcelona. La nova parada, a més, preveu registrar uns 15.000 viatges diaris, dels quals un 15% faran correspondència amb les línies T1, T2 i T3 del Trambaix.

El conseller Calvet ha assegurat que es tracta d'una estació "molt important" a la xarxa perquè al marge de la connexió entre Barcelona i l'Hospitalet de Llobregat hi ha la intermodalitat que oferirà el Trambaix amb les línies T1, T2 i T3. "Es una estació que dona robustesa al sistema de transport públic", ha indicat.Les obres que s'han reprès recentment a la futura parada Ernest Lluch comportarà un tall en el servei entre Collblanc i Can Vidalet entre el 29 d'agost i l'1 de setembre. En aquest sentit, l'alcaldessa de l'Hospitalet de Llobregat, Núria Marín, ha comentat que la construcció d'aquesta estació era una "assignatura pendent" i ha admès que aquest mes d'agost serà "una mica complicat" però que s'intentarà atendre i informar els ciutadans perquè la mobilitat sigui "el millor possible". Per això, l'alcaldessa ha demanat paciència als ciutadans i ha ressaltat que l'obra serà un "benefici" per als veïns de la Torrassa i les Corts" però també pel medi ambient i per millorar la qualitat de l'aire. Per la seva banda, la tinent d'alcalde d'Ecologia i Mobilitat, Janet Sanz, ha ressaltat que els talls comportaran "menys molèsties" que els de la línia 1 entre Fondo i Clot, ja que durarà menys temps (al voltant d'un mes) i afectarà menys estacions. De fet, en ple mes d'agost, el tram de la línia 5 entre Collblanc i Can Vidalet registra una desena part dels trajectes del tram afectat de la línia 1 i que ha comportat tantes queixes entre els usuaris. Dilluns que ve, les parts implicades celebraran una reunió per tal de començar a preparar el transport alternatiu de bus.Sanz ha celebrat la posada en marxa de les obres i de la futura estació i que les administracions treballin conjuntament. Sanz ha comentat la necessitat d'impulsar el transport públic i dur a terme mesures "molt contundents" i "valentes" perquè els ciutadans l'utilitzin. La tinent d'alcalde també ha assenyalat que encara manquen "alguns elements indispensables" com l'entrada en vigor de la zona de baixes emissions i la finalització de la línia 9, de la qual ha dit que és una "prioritat".