Publicat 22/02/2018 17:25

AMPLIACIÓ:La nova edició dels Premis Innovacat vol potenciar el 'networking' entre les empreses aspirants i aquelles que van guanyar

Els reconeixements estan valorats amb 12.000 i 20.000 euros i un viatge professional

ACN

Borgonyà.-Els Premis Innovacat, una iniciativa publico-privada que té per objectiu potenciar i dinamitzar el teixit econòmic i productiu de la comarca d'Osona, arriben enguany a la setena edició ja consolidats com un referent dins el sector. El regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu, Eudald Sellarès, ha explicat que una de les novetats d'enguany serà una sessió de 'networking' el dia que els aspirants presentin els seus projectes davant el jurat, el 7 de juny. A la sessió hi assistiran també les empreses guanyadores d'altres edicions "per crear xarxa i intercanviar impressions després d'haver guanyat el premi". Es donaran dos guardons: un per a empreses innovadores de menys de cinc anys de vida valorat en 12.000 euros i un viatge professional, i un altre per a empreses amb més de cinc anys d'existència valorat en 20.000 euros i també un viatge empresarial. Fins al moment, ja s'han presentat als premis de caràcter biennal més de 230 empreses i enguany s'espera arribar a la quarantena.

L'empresa Technotraf-Quadpack ha acollit aquest dijous la presentació de la setena edició dels Premis Innovacat a les seves instal·lacions de Borgonyà. El seu CEO, Tim Eaves, ha destcat que les empreses d'èxit comencen amb una idea i un somni, però per tirar endavant cal suport. Precisament, aquest suport és el que es vol oferir a les empreses amb uns premis que reconeixen el talent i la innovació. De la seva banda, el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu, Eudald Sellarès, ha explicat que un dels punts més interessants dels premis és també la formació que ofereixen a tots els aspirants. En la línia del que es va fer l'any anterior, l'organització oferirà a tots els aspirants una formació per elaborar "una bona presentació i una bona redacció del projecte que es presenta". Com a novetat, aquest any també es vol fer un seguiment a les empreses que guanyin, "no a mode de rendir comptes", ha assenyalat el regidor, "sinó per saber com es van desenvolupant i en quina mesura el premi els ha ajudat a millorar". El responsable de Seidor, Eduard Farga, ha destacat que per tenir èxit amb un projecte és important tenir en compte "l'esforç" i la "persistència" dels emprenedors i saber-se adaptar als canvis. Pel director d'operacions de Girabu, Jordi Aulí, la innovació "s'ha d'escripturar" i cal una forma per treballar-la. El president de La Farga Group, Oriol Guixà, però també la resta de representants de les altres empreses, ha assenyalat que és un "orgull" format part d'uns premis i una comarca que té al seu ADN "potenciar el talent i la innovació". Els Premis Innovacat, de caràcter biennal, van néixer el 2005 de la mà de les empreses Benito i Bon Preu i l'Oficina de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Manlleu. Amb el temps, altres empreses importants de la comarca d'Osona com Casa Tarradellas, Girbau, la Farga Group, Seidor i Technotraf s'han sumat al projecte. Durant tots aquests anys s'han presentat més de 230 projectes.

Contingut patrocinat