Publicado 4/4/2019 14:19:45CET

AMPLIACIÓ:La Mostra Igualada atreu més de 700 professionals en una edició que té com a repte obrir-se al mercat internacional

El certamen, que enguany compleix 30 anys, té per primer cop programadors d'Àsia

ACN

Igualada.-La Mostra Igualada és teatre i espectacle, però també mercat. Un punt de trobada "ineludible" per a més de 700 professionals que, aquests dies, busquen conèixer les darreres novetats de teatre infantil i juvenil. De fet, el 30% de la programació d'aquest gènere a Catalunya es tanca a la Mostra. L'epicentre d'aquest mercat és la Llotja, situada al Museu de la Pell, on hi ha ubicats una quarantena d'expositors, i on s'hi fan també diverses activitats paral·leles com reunions ràpides, un mercat de projectes, taules rodones i xerrades. El repte en aquesta trentena edició continua sent l'obertura cap al mercat internacional. De fet, segons ha explicat a l'ACN el seu director executiu, Òscar Balcells, la presència internacional és cada cop més gran i, enguany, per primer cop, hi ha programadors d'Àsia.

Aquest dijous ha arrencat la 30a edició de la Mostra Igualada, que s'allargarà fins diumenge amb més d'un centenar de representacions de 55 companyies tant nacionals com internacionals. Entre elles, una vintena d'estrenes. Un dels nuclis més importants del certamen és la Llotja, un punt de trobada entre els més de 700 professionals que, cada any, venen a la Mostra a fer negoci. En aquest espai, l'activista cultural lleidatana Margarida Troguet té la figura de facilitadora, una mediadora que posa en contacte el màxim de professionals possibles. "La meva tasca és mediar entre les persones que s'estan buscant, que el programador i la companyia ho tinguin fàcil", ha explicat. En declaracions a l'ACN, Troguet ha explicat que els professionals venen a la Mostra buscant programadors. "Hi ha programadors internacionals que venen aquí a buscar producte català", ha explicat Troguet, qui ha afegit que el producte català també és ven fora del país. Per Troguet, la Mostra recull "la capacitat creativa que té el país, és un bon aparador i un bon termòmetre de com està la creació en l'àmbit de les arts escèniques per a públic familiar a nivell de Catalunya". És el cas de l'Abigail Ballester, gerent de l'Associació professional de teatre per a tots els públics, per a qui la Mostra Igualada és "fonamental" per mostrar la feina que està fent l'associació. "És un molt bon aparador i un bon punt de trobada amb altres professionals", ha explicat. Un estudi elaborat l'any 2015 va determinar que el volum de contractació que genera la Mostra és de 2,1 milions d'euros, mentre que l'any 2013, en plena crisi econòmica era de 625.000 euros.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.