Publicado 28/01/2019 15:33

AMPLIACIÓ:La Mobile Week 2019 estén la reflexió sobre la revolució digital per Catalunya

Girona, Lleida, Reus, Igualada i la Ribera d'Ebre se sumen per primera vegada a la iniciativa nascuda a Barcelona

ACN

Barcelona.-La tercera edició de la Mobile Week s'estendr per Catalunya i celebrar unes 180 activitats de forma parallela a Barcelona, Girona, Lleida, Reus, Igualada i a la comarca de la Ribera d'Ebre, del 14 al 23 de febrer, una setmana abans de la celebració del Mobile World Congress. Sota el lema "La nostra senzilla relació amb la tecnologia", aquesta setmana de reflexió convidar el ciutad a pensar les repercussions de la revolució digital en la seva vida quotidiana a través de les arts, la cincia i la filosofia. En la presentació de la iniciativa, el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, ha reivindicat la importncia no només d'estendre "la fibra ptica" per tot el territori sinó també "el debat tecnolgic i tic" sobre la transformació digital.

Participar en la conversa al voltant de les conseqüncies d'aquest gran canvi que estem vivint ajudar a "fer competitius" aquests municipis, ha assegurat el conseller. En el seu discurs, Puigneró ha explicat la importncia de la "connectivitat" en el desenvolupament econmic i social: "Un quilmetre d'asfalt ens connecta al municipi del costat per un quilmetre de fibra ptica ens connecta al món", ha raonat. I, precisament, iniciatives com la Mobile Week ajuden a evitar que hi hagi "ciutadans de primera i de segona" en l'accés a les noves tecnologies, ha afegit.Aquesta aposta per arribar a altres ciutats no treu que Barcelona segueixi concentrant gran part de les activitats organitzades. Així doncs, la capital acollir més de 80 activitats de la mateixa Mobile Week i unes 50 més d'entitats collaboradores, en 60 espais públics.En total, 110 ponents es desplaaran a la capital catalana per participar en aquest esdeveniment que, un any més, est dividit en quatre apartats: les conferncies, els tallers, les exposicions i la programació familiar.Pel que fa a l'gora de debat que vol generar la Mobile Week, destaquen les taules de debat amb Olga Yurkova, experta en la lluita contra les notícies falses; amb el pedagog i filsof Gregorio Luri; o amb l'antroploga dedicada a la interacció entre humans i tecnologia, Amber Case.En l'apartat de les arts, el Disseny Hub Barcelona mostrar durant un mes 14 propostes d'artistes digitals internacionals sobre intelligncia artificial, el poder dels bitcoins, la influncia de les xarxes socials als mitjans de comunicació o l'impacte dels robots a la societat.Referint-se a l'impacte de la tecnologia mbil per Barcelona, el primer tinent d'alcaldia de la ciutat, Gerardo Pisarello, ha fet una analogia amb els Jocs Olímpics assegurant que l'administració entoma el "repte" de la revolució digital amb la mateixa "illusió" que la celebració de l'esdeveniment esportiu. Per Pisarello, el que cal és que aquest procés també sigui "engrescador i contagiós" pels barcelonins: "Només consolidarem la capitalitat en tecnologia mbil si involucrem la ciutadania en els canvis", ha alertat.La Mobile Week s'estén per CatalunyaLa principal novetat de la tercera edició de la Mobile Week és la seva arribada a cinc territoris nous. En total, la programació fora de Barcelona comptar amb 25 conferncies i taules rodones, 15 tallers i presentacions, quatre projeccions de cinema o documentals, dos programes de rdio, tres exposicions i cinc activitats per al públic juvenil o familiar.A la Ribera d'Ebre, les activitats duraran tota la setmana (del 18 al 24 de febrer), els gironins podran gaudir durant tres dies d'aquesta iniciativa (del 21 al 23 de febrer), mentre que a la resta de localitzacions se celebrar una única jornada d'activitats. A Igualada tindr lloc el divendres 22 de febrer i a Lleida i Reus el dimecres 20 de febrer.El volum d'activitats organitzades fora la capital és menor per estan "focalitzades" en els interessos particulars de cada zona, ha assegurat Esteban Redolfi, responsable de la Mobile Week 2019. Així doncs, Lleida, per exemple, ha organitzat activitats destinades a integrar les millores tecnolgiques a la producció agroalimentria, ha explicat el tinent d'alcalde de Promoció de la capital del Segri, Rafael Peris, En general, els representants polítics de fora de Barcelona han reivindicat que "és necessari" estendre al territori activitats que centralitza la capital. Així doncs, l'alcalde d'Igualada, Marc Castells, ha reivindicat el paper de les "ciutats mitjanes" en la revolució digital i ha advertit que "no es pot fer un país amb un cap molt gran i un cos molt petit".En uns termes molt semblants s'ha expressat el regidor de Promoció Econmica i Urbanisme de Reus, Marc Arza, que ha afirmat que "és una obligació" formar part d'aquesta Mobile Week, perqu consisistex en un "reconeixement" a l'ecosistema que treballa en el sector de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) del municipi.Pel que fa a la Ribera d'Ebre, la presidenta del Consell Comarcal de la comarca, Gemma Carim, ha animat a totes les comarques rurals a adaptar-se a la revolució digital i assegura que "no és fcil" de fer-ho en un territori com el seu, on encara no arriba la fibra ptica a tot arreu. Carim ha tret pit tot assegurant que la població "és referncia" en el coworking rural i ha anunciat que aprofitant aquestes jornades es crear una "incubadora de projectes" en l'mbit digital.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés