Publicado 22/01/2019 14:21

AMPLIACIÓ:La Generalitat ha sancionat onze companyies aries amb més de 530.000 euros durant els darrers tres anys

Vueling, Ryanair, American Airlines i EasyJet encapalen el llistat de multes per dur a terme prctiques abusives o no subministrar dades

ACN

Girona.-La Generalitat ha sancionat onze companyies eries amb més de 530.000 euros durant els darrers tres anys. Aquestes multes deriven de les reclamacions que els passatgers interposen davant l'Agncia Catalana del Consum (ACC) després de fer-ho davant les aerolínies i no rebre resposta en el termini d'un mes. Apart de gestionar totes les que els entren dels particulars (en aquest mateix període són 3.817) Consum també mira si s'ha incomplert la normativa i, aleshores, és quan la Generalitat multa la companyia. Vueling, Ryanair, American Airlines i EasyJet són les que acumulen un import més alt de sancions. Fonamentalment, per dur a terme prctiques abusives o negar-se a subministrar dades.

La directora de l'ACC, Elisabeth Abad, ha subratllat que les sancions a les companyies demostren que el Govern "actua" i "est a sobre" d'aquelles aerolínies que no respecten els drets dels passatgers. En els darrers tres anys, la Generalitat ha multat fins a onze companyies per aquests motius. En total, els imports de les sancions sumen 533.040 euros.Per volum de multes, les companyies que encapalen aquest rnquing són Vueling (307.740 euros), Ryanair (46.000 euros), American Airlines (37.600 euros) i EasyJet (37.200 euros). La resta de companyies sancionades són Air Europa, Iberia, Aerolíneas Argentinas, Delta Airline, Lufthansa, Monarch Airlines Limited, Turkish Airlines i Wizz Air Hungary.Segons ha concretat Abad, els motius principals de les sancions són dur a terme prctiques abusives, incomplir les obligacions d'atenció als consumidors o negar-se i resistir-se a subministrar dades. Totes aquestes multes deriven de les denúncies que els passatgers afectats interposen davant l'ACC. Durant aquests tres darrers anys, Consum n'ha rebudes 3.817.Les reclamacions arriben a odes de l'ACC després que els mateixos passatgers ja les hagin portades davant les companyies, i les aerolínies les hagin rebutjades o bé no les hagin respost en el termini d'un mes. Cada cop que rep una denúncia d'un particular, Consum les tracta cas per cas, i en parallel també mira si la companyia ha incomplert la normativa. En cas que sigui així, és quan se la sanciona per la via administrativa.1.304 per mediacióDe les més de 3.000 reclamacions rebudes en aquests darrers tres anys, 323 s'han tramitat a les comarques gironines. La directora de l'ACC ha volgut posar de relleu que, a l'hora de resoldre-les, la mediació ha perms que les parts arribessin a un acord en 1.304 dels casos. Tot i aix, també hi ha companyies que s'oposen a aquest arbitratge. "Ryanair, de moment, no l'accepta", ha precisat Abad. Pel qu fa a la resta de reclamacions, o bé encara s'estan tramitant (290) o bé han seguit altres vies. N'hi ha que s'han rebutjat (993), d'altres que s'han enviat a d'altres organismes (534) i un darrer grup que s'han inadms (47) o bé arxivat (549).Si es mira quines són les companyies que acumulen més denúncies davant Consum, novament Vueling encapala el rnquing (1.579). La segueixen Ryanair (1.084), Iberia (159) i Norwegian (91). Multa addicionalA l'hora d'aplicar les multes, la Generalitat també sanciona de manera addicional aquelles companyies aries que acumulin més de 100 reclamacions. Segons recull el Codi de Consum, aquesta taxa s'aplica des del 2015 a aquelles empreses de serveis bsics i essencials com és el cas del transport aeri-per forar-les a ser més rpides a l'hora de resoldre les reclamacions.En el cas de les aerolínies, Vueling i Ryanair acumulen un import de 41.080 euros entre els anys 2015 i 2016.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés