Publicado 28/06/2019 15:01

AMPLIACIÓ:La Generalitat cedeix a Mataró el tram de l'N-II que passa pel municipi i hi destina 850.000 euros per fer-hi millores

L'alcalde de Mataró ha destacat que el trasps servir per "rellanar el potencial del front marítim de la ciutat"

ACN

Mataró.-El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, i l'alcalde de Mataró, David Bote, han signat aquest divendres el conveni de cessió del tram de 3,66 quilmetres de l'N-II que passa per la capital del Maresme. El canvi de titularitat de la via ve acompanyat d'una partida econmica de poc més de 850.000 euros per fer-hi millores. Així, el conveni de cessió, que es far en dues fases, preveu executar obres de millora per integrar la via a la trama urbana i fer "que s'assembli més a un carrer que no pas a una carretera", com ha destacat l'alcalde de Mataró. Bote ha assenyalat que la primera part de la cessió, la que compren el tram entre la riera d'Aregentona i el pas del Cargol, "és absolutament estratgic" perqu servir per "impulsar" el front marítim de la ciutat. Al seu torn, Dami Calvet ha destacat que la cessió "és una gran aposta" de les dues administracions per "pacificar i integrar" una via per la que cada dia hi passen 30.000 vehicles.

En la primera part de la cessió, la que s'ha fet efectiva avui mateix amb la signatura del conveni, la Generalitat transferir a l'Ajuntament de Mataró una partida de 240.000 euros per transformar i adequar el tram comprés entre la riera d'Argentona i el pas del Cargol. En aquest sector les actuacions contemplades són millores en l'enllumenat, l'asfalt i la senyalització.L'alcalde de Mataró, David Bote, ha destacat que aquesta primera part de la cessió "és estratgica" perqu servir per "endrear, rellanar i potenciar" el front marítim de la capital del Maresme entre el TecnoCampus i l'estació de tren. Aquí, Bote ha assenyalat que la integració de l'N-II a la trama urbana, junt amb el desenvolupament del sector Iveco-Pegaso, "és una gran notícia" perqu ajudar a seguir avanant en un nou model econmic per la ciutat de Mataró que passi en bona part pel turisme.El següent tram de la via que es cedir a l'Ajuntament és el comprés entre el Cargol i la riera de Sant Simó. Concretament, es transferir quan la Generalitat finalitzi la construcció d'una rotonda prevista a la zona de Sant Simó. Aquesta actuació, que té un cost aproximat d'uns 565.000 euros, s'executar en el termini mxim de dos anys a comptar des d'avui.Per últim, el conveni també preveu que el Departament de Territori redacti, en coordinació amb els equips tcnics municipals, el projecte constructiu d'una segona rotonda a l'alada del Cargol. Un cop redactat el projecte, que tindr un cost de 50.000 euros, la Generalitat el lliurar al consistori perqu decideixi sobre la seva tramitació, aprovació i execució. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Dami Calvet, ha destacat que la cessió de l'N-II a l'Ajuntament de Mataró suposa "un pas més" en la feina de pacificació que la Generalitat va engegar anys enrere quan, al seu torn, va rebre la cessió de al via per part de l'Estat. En aquest sentit, Calvet ha posat en valor que la cessió de carretera ve acompanyada d'una partida suficient per actuar-hi. "En cas contrari hauríem fet un mal favor a l'Ajuntament de Mataró", ha afegit. Tot i que no han avanat detalls sobre la qüestió, tant Bote com Calvet han reconegut que la conversió de l'N-II en una carrer més de la ciutat comportar una reducció de carrils en una via per on a dia d'avui passen uns 30.000 vehicles. Una reducció, han afegit, que es compensar, per exemple, amb les obres de millora de la connexió amb l'enlla de Mataró Oest de la C-32 que s'inaugurar en breu i que far més fluida la circulació a la perifria del municipi.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés