Publicado 22/05/2019 13:52CET

AMPLIACIÓ:La Fira vol situar Barcelona en el lideratge de la transformació dels models de negoci en el sector retail

El recinte de Gran via acollir la primera edició del Retail Brand&Experience World Congress, que concentrar més de 200 experts i una seixantena d'start-ups'

ACN

Barcelona.-La Fira de Barcelona acollir entre el 27 i el 29 de maig la primera edició del Retail Brand&Experience World Congress amb l'objectiu de situar la capital catalana en el lideratge de la transformació dels models de negoci en el sector del retail. Segons el director de Negoci Propi de Fira de Barcelona, Salvador Tasqué, "hi ha espai a Barcelona i des de Barcelona per liderar un esdeveniment singular i de primera línia" i ha destacat la presncia de "perfils molt alts" entre els ponents, que presentaran les darreres solucions en relació a la digitalització del sector, entre d'altres. En total, se n'espera la participació de 210, entre els quals hi ha directius de Google, British Airways, Levi's i Nestlé Purina, entre d'altres, repartits en 120 sessions; a més de 64 empreses emergents procedents de pasos com els Estats units, el Regne Unit i el Pasos Baixos.

Tasqué ha subratllat que no es tracta d'un esdeveniment per a gent del sector tecnolgic sinó "per a gent del negoci i desenvolupament del negoci i que busqui com a través de la tecnologia generar noves experincies i generar una nova proposta de valor". En aquest sentit, ha afegit que la fira concentrar la "major concentració" d'start-ups' del sector del retail en un mateix espai. "Aix ens ha diferents i ens obre una oportunitat", ha remarcat.Tasqué ha recordat que aquesta ser la primera edició del saló i ha assegurat que l'objectiu és "arribar molt alt" per que és "una fulla de ruta no s'aconsegueix en un dia". Per aix, ha comentat que s'ha plantejat un recorregut d'almenys tres anys per consolidar l'esdeveniment perqu Barcelona sigui capa "d'agafar el lideratge mundial" i convertir-se "un gran hub tecnolgic". En aquest sentit, ha explicat que l'Smart City Expo World Congress va tardar set anys en ser un "esdeveniment de referncia global". "Juguem la Champions, competim amb Lisboa, Amsterdam, París...", ha dit.Per la seva banda, la directora del saló, Alba Batiste, ha comentat que esperen l'assistncia d'unes 6.000 persones de "perfils bastant elevats". "El nostre objectiu és que el saló sigui visitat per gent que pren decisions de negoci", ha assenyalat Batiste, que ha confirmat l'assistncia del sector del mrqueting, operacions i tecnologia. Del total, un 20-30% seran estrangers, un dels mxims reptes de la celebració de la primera edició d'aquesta fira.Pel que fa el nombre d'expositors, n'hi haur 106 i els eixos del congrés giraran entorn de l'experincia de marca; de client i personalització; de l'expansió i mercat immobiliari; dels nous models de retail i tendncies i de les 'start-ups', entre d'altres. Parallelament, també se celebraran Labs, amb sessions obertes amb els líders del sector; i el Retail Safari, que inclou rutes per establiments innovadors de Barcelona; 'workshops', entre d'altres; a més d'una collaboració amb el Primavera Sound, que se celebrar el cap de setmana següent.Alguns dels ponents que participaran a la primera edició del Retail&Brand Experience World Congress són el president de British Airways, Álex Cruz; el director general de Carrefour Frana, Pascal Clouzard; la directora general de Google Iberia, Fuencisla Clemares; el director general d'EMEA de Nestlé Purina, Bernard Meunier; el vicepresident executiu a Europa de Levi's Strauss, Seth Ellison; o el professor de mrqueting a la Universitat de Columbia, Bernd H. Schmitt. També hi assistiran el director general de Pepsico al sud d'Europa, Narcís Roure; el cofundador de Glovo, Sacha Michauld; el conseller delegat de Dulcesol, Rafael Juan Fernández i el professor del IESE José Luis Nueno, entre molt altres.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés