Publicado 17/01/2019 13:46

AMPLIACIÓ:La demanda de sl impulsa els centres logístics de la demarcació de Tarragona

CIMALSA amplia el CIM el Camp i preveu que les obres del Logis Montblanc comencin enguany

ACN

Tarragona.-Catalunya no té prou oferta de sl logístic per atendre la demanda. Aquest és lavís que ha llenat aquest dijous el director general de CIMALSA, Enric Ticó, durant la presentació de lObservatori de la Logística 2018 a Tarragona. Segons dades del 2017, el sector logístic ocupa més de 14.000 persones a la demarcació tarragonina i disposa duna superfície útil de magatzems de més dun milió de metres quadrats. Per donar resposta a les necessitats del sector, CIMALSA preveu fer ampliacions al CIM el Camp i engegar el Logis Montblanc, on enguany ja podrien comenar les obres de la primera fase. A més, Ticó ha opinat que el Logis Peneds i lalternativa plantejada per lempresa Idiada són compatibles.

Les naus logístiques dels polígons catalans estan prcticament plenes i aix est encarint els lloguers -lany 2017 van pujar al voltant dun 15% al conjunt de Catalunya-. Aquell any els preus estaven en una mitjana de 2,9 euros per metre quadrat a la demarcació de Tarragona i de 6,3 euros a la de Barcelona. El director general de CIMALSA, Enric Ticó, ha defensat que cal una Catalunya logística perqu aquest mbit no sensorra davant les crisis i aporta certa seguretat de mantenir locupació. A més, Ticó ha subratllat que la logística avana cap a una major qualificació laboral i que el seu futur passa per la intermodalitat i els projectes lligats al ferrocarril. A les comarques tarragonines, CIMALSA gestiona 42 hectrees de sl al CIM el Camp, situat en un punt estratgic entre els municipis de Tarragona, Reus i la Canonja. Aquest polígon consolidat genera uns 550 llocs de treball i té una activitat mxima, segons Ticó. Recentment, lempresa ha invertit mig milió deuros per comenar a adequar 40.000 metres quadrats de superfície logística entre la zona que ja est desenvolupada i el sector est, que correspon a una segona fase de 39 hectrees del municipi de Tarragona. En el mateix mbit, ha comenat el procés per vendre o llogar 51.000 metres quadrats del conegut com a Parc dActivitats Terciries (PAT). A Montblanc, lempresa pública hi projecta un Logis intermodal amb connexió ferroviria. Les obres de la primera fase, que comprn 43,5 hectrees, podrien comenar aquest any si sacaben tancant acords amb les diverses empreses que volen installar-se a la zona. Ticó ha adms que tenen lobligació de triar perqu aposten per installacions netes, productives i generadores de llocs de treball de qualitat. El Logis Montblanc també preveu una segona fase que situar la superfície global del complex en poc més de 81 hectrees. Mentrestant, CIMALSA també treballa en el desenvolupament del Logis Ebre i del Logis Peneds. El director general de lempresa pública, Enric Ticó, ha defensat la necessitat del projecte penedesenc i ha opinat que podria conviure amb el projecte alternatiu presentat per Applus Idiada. El Govern haur dencaixar altres possibles desenvolupaments, per crec que són compatibles ajustant el que faci falta per una banda i una altra. El més important és tenir una important rea logística en aquest punt neurlgic, ha defensat. Daltra banda, CIMALSA ha assumit la gestió de lrea destacionament de vehicles pesants del polígon Riu Clar, a Tarragona. Lempresa ha tret a licitació obres de millora del recinte per un import d1,5 MEUR, principalment en matria de seguretat. Un sector a lalaCIMALSA ha presentat aquest dijous al port de Tarragona els indicadors de competitivitat de lObservatori de la Logística 2018, que ja porta tretze edicions i est elaborat per lInstitut Cerd. Enguany, com a novetat, entre els seus 45 indicadors ha recollit per primera vegada lobservatori de les startups en el sector logístic a Catalunya, el qual assenyala que, de les 88 empreses emergents que hi ha a Catalunya, només tres estan a la demarcació tarragonina. Linforme destaca que la logística representa al voltant del 14% del PIB catal i que lany 2017 ocupava unes 162.000 persones a Catalunya. Daquestes, el 9% treballaven a la demarcació de Tarragona, un 5% més que lany anterior. Vuit de cada deu empreses logístiques es dediquen al transport de mercaderies per carretera, que encara és el mitj de transport majoritari. Dels 401,1 milions de tones mogudes el 2017 a Catalunya -un 9% més que lany anterior-, el 73% es van transportar per carretera. El vaixell se situa com el segon mitj més utilitzat amb un 23,8% del total el 2017, per davant del ferrocarril i de lavió. El port de Tarragona gestiona el 36% de les tones que el sistema logístic catal mou per via marítima.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés