Publicado 15/02/2019 12:12

AMPLIACIÓ:La Costa Daurada llana un pla de promoció per fidelitzar el turisme nacional i el francs i seduir el polons el 2019

ACN

Salou.-El Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, Cambrils, Salou i Vila-seca, i la Federació Empresarial d'Hosteleria i Turisme (FEHT) han projectat un pla de promoció per al 2019 que se centra en la consolidació del turisme familiar nacional. Concretament, un 30% del pressupost del pla - de 900.000 euros- va dirigit a la fidelització del mercat espanyol. Frana s'endú un 20% del pressupost. També es faran accions per a seguir atraient els turistes irlandesos, alemanys, holandesos, belgues i russos. Pel que fa als nous mercats, la Costa Daurada vol seduir Polnia, país des d'on ja hi ha 11.000 places d'arribada contractades a l'Aeroport de Reus, un 250% més que el 2018. A més, també volen captar visitants dels mercats nrdics, pasos de l'Europa de l'Est o nrdics.

El 30% del pla va dirigit a la consolidació i l'augment del mercat nacional, que és el més important a la zona. Per a incrementar les operacions, es faran diversos 'workshops' a Bilbao, Sant Sebasti i Madrid per presentar la Costa Daurada als agents de viatges locals. Aix es far a través d'esdeveniments innovadors que utilitzaran la realitat virtual, els espectacles de PortAventura World i 'showcookings' com a tcnica d'atracció. També es visitaran altres ciutats, com Saragossa, Valncia, Santiago de Compostella, Oviedo o Barcelona.El segon segment més destacat a la Costa Daurada correspon als turistes francesos. Per a aquest 'target' es destina el 205 del pressupost de les accions, que servir per assistir a les fires SIT Nantes, SIT Rennes i TOPRESA i KidExpo a París. Al maig també s'han programat viatges de professionals del turisme perqu descobreixin el territori de primera m.A banda d'aquests dos mercats, la Costa Daurada treballar perqu hi hagi més operacions des d'Irlanda, on es presentar la destinació a les fires de 'The Holiday Show' i 'Irish Travel Show'. També es visitar Galway, Waterford i Cork. A Alemanya, a més d'assistir a la ITB de Berlín, considerada la més important del país, es faran 'roadshows' per diferents ciutats. Els pasos del Benelux Pasos Baixos i Blgica- s'enduen el 6% del pressupost del pla per a assistir a la fira Vakantiebeurs, específica del sector campista, i fer accions amb turoperadors.La Costa Daurada també vol seguir captivant els turistes russos i ha programat accions de promoció a 15 ciutats entre les quals Moscou o Sant Petersburg, per també d'altres amb alta població i que es consideren amb "alt potencial". Finalment, es visitar Bielorússia Minsk- i Ucrana Kiev- per potenciar-los.La cerca de nous mercats és una de les tasques que s'ha marcat com a objectiu en el pla. Concretament, s'intenta augmentar la presncia de visitants polonesos a la Costa Daurada. De fet, l'Aeroport de Reus ja preveu més vols -11.000 places- i, segons la gerent de la FEHT, Marta Álvarez, es treballa perqu els turistes es quedin a la Costa Daurada un cop aterrats. La destinació estar present a la Fira Internacional Travel Show de Varsvia al novembre. Els pasos nrdics també es troben en la diana del sector turístic.Álvarez ha explicat que el 85% de les accions es fan mitjanant intermediació, és a dir, dirigint-se als operadors turístics o les agncies de viatges, que prescriuen la destinació als clients. La resta d'accions es dirigeixen als clients finals. A banda del mercat familiar, es busca també un altre tipus de visitant, com el snior, les parelles o els esportistes, perfils que poden ajudar a desestacionalitzar el turisme a la Costa Daurada.Per tot plegat, s'impulsaran patrocinis i esdeveniments que la posicionin com una bona destinació per qui busca esport o gastronomia, a més de sol i platja. "A través d'esdeveniments esportius, com el futbol o el golf, sumarem nous mercats, com els Estats Units, Amrica del Sud, Xina i pasos nrdics", ha afegit la gerent de la FEHT, que aglutina el sector empresarial de l'allotjament i la restauració a la demarcació de Tarragona.El pla de promoció es va engegar el 2014 i els diners provenen d'una part dels recursos obtinguts de l'impost a les pernoctacions en establiments reglats. El pressupost d'enguany és el mateix que els dos darrers anys, de 900.000 euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés