Publicado 27/09/2019 15:45CET

AMPLIACIÓ:La crnia Casademont creix un 38% sota el paraigües del Grup Costa i acumular 7,5 MEUR d'inversió en tres anys

El fabricant d'embotits rellana el fuet, el seu producte estrella, i contracta 70 nous treballadors aquest 2019

ACN

Sant Juli del Llor i Bonmatí.-El fabricant d'embotits Casademont creixer fins a un 38% aquest 2019 i preveu tancar l'exercici facturant més de 40 milions d'euros (MEUR). Ho far sota el paraigües del grup aragons Costa, que ara fa dos anys va adquirir la firma gironina després que entrés en concurs de creditors. L'any passat, la companyia va invertir 5 MEUR a la planta per posar-la al dia, i entre aquest any i el vinent incrementar aquesta quantitat en 2,5 MEUR més (sobretot, amb nova maquinria). L'empresa vol apostar ara per la producció de fuets i pernils i aquest octubre, precisament, ja ho té tot a punt per rellanar el seu producte estrella. Ser un fuet fet amb carn de més qualitat, que sortir al mercat amb diferents gammes i formats. Casademont ja ha superat la incertesa en qu es va veure sumida quan va fer fallida i, de fet, aquest 2019 la seva plantilla creixer amb 70 nous treballadors.

Casademont reneix sota l'ensenya del Grup Costa. A l'estiu del 2017, l'histric fabricant d'embotits gironí va entrar en concurs de creditors, arrossegat per un deute que pujava fins a 24 milions d'euros (MEUR). L'entrada de la companyia aragonesa, que va adquirir la firma per 21,6 MEUR, va permetre salvar-la de la fallida. Naixia aleshores Casademont 1956 Meat, que s'integrava dins el grup amb seu a Fraga (Osca). D'entrada, com explica el seu director general, Josep Buixeda, all que es va fer va ser "restablir la normalitat", un procés que al 2018 es va traduir en 5 MEUR d'inversió (destinats a fer millores a la fbrica, adaptar-la als estndards de qualitat i atraure talent).Ara, l'empresa gironina es troba immersa en un canvi d'estratgia, que l'allunya del model que la va fer entrar en fallida. "Abans del concurs de creditors, entre el 2013 i el 2017, all que es buscava era volum de producció per intentar mantenir el negoci; i per desgrcia, es va fer producte de molt baix valor, com mortadelles o embotit de molt primer preu", explica Buixeda.Rellanar el fuetAmb l'entrada del Grup Costa, per, all que es vol és "rellanar la marca", precisa el director general. I per aix, Casademont aposta pel seu producte estrella: el fuet. Aquest 21 d'octubre l'empresa traur al mercat un Espetec Extra "de qualitat", elaborat amb carns magres (on se'n garanteix el benestar animal), amb un 25% menys de sal i sense additius ni colorants artificials.Aquest espetec es complementar amb dues categories més de producte: una, el fuet amb sabors (figues, pebre i cabrales) i uns snacks dirigits, sobretot, al consumidor jove. "Vindran amb un envs fcil de portar a la butxaca que permeti menjar-se'ls a qualsevol lloc", concreta Buixeda. I per al 2020, Casademont ja ha previst envasar tota la gamma amb envasos 100% biodegradables.Els nous fuets, ja d'entrada, es trobaran als lineals de més de deu cadenes de supermercats que representen el 40% de la distribució estatal. "All que volem és tornar a posar en valor els fuets de Casademont de tota la vida", explica el director general.I dins aquesta estratgia, l'empresa també vol potenciar el pernil cuit (un altre dels productes histrics de Casademont). "Es tracta de canviar el mix de producte; amb aix abaixes el volum de producció, per la facturació, per contra, creix", subratlla Buixeda.Més de 40 MEUR de facturacióSota el paraigües del Grup Costa, Casademont preveu créixer aquest 2019 fins a un 38% en facturació (passant dels 29 MEUR amb qu va tancar l'any passat als més de 40 d'aquest any). Un augment que també s'acompanyar de noves inversions. I és que entre aquest 2019 i el proper 2020, la planta de Bonmatí (Selva) rebr una injecció de 2,5 MEUR (destinats a innovació i a compra de nova maquinria, com ara per als llescats.A la planta de Bonmatí, a més de fuet i pernil cuit, actualment també s'hi fan altres embotits (com xorios o llonganisses). L'empresa preveu que aquest any la producció creixi prop d'un 25%, passant de les 7.000 tones a les 8.700. D'aquestes, 1.100 seran exclusivament de fuets. "En aquest cas, la producció creixer per damunt de la resta de famílies, i calculem que aquest increment ser del 30%", explica el director general.A més d'aquesta fbrica, Casademont 1956 també manté la planta de Palol de Revardit (Pla de l'Estany). En aquest cas, aquesta se centra en el pernil salat, que es destina íntegrament a exportació. Segons concreta Josep Buixeda, del global de producció que fa Casademont, un 70% es ven a Catalunya i la resta de l'estat i el 30% restant, a l'exterior. Sobretot a pasos d'Europa, tot i que també la marca arriba a mercats com Austrlia, el Canad o Rússia.Actualment, la plantilla de Casademont (sumant les dues plantes) se situa en 240 treballadors. I d'aquests, una setantena s'han incorporat a l'empresa al llarg d'aquest 2019 (sobretot, a partir dels mesos d'estiu).Una companyia verticalAra fa dos anys, l'adquisició de Casademont per part del Grup Costa completava una estratgia de la firma aragones per convertir-se en una companyia vertical. És a dir, que abastés tots els processos: des del pins, les granges, l'escorxador i la producció d'embotits.Durant el 2018 i 2019, a més, el grup aragons ha incorporat dues empreses més sota el seu paraigües: Villar (que produeix pernil ibric) i La Nuncia (que se centra en elaborats frescos, com botifarres o mandonguilles). "Dins el grup, all que volem és que cadascuna de les plantes mantingui la seva especialització, i no tenir fbriques que fan de tot; per aix, Casademont se centrar en els fuets i el pernil", conclou Josep Buixeda.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés