Publicado 21/05/2019 14:24

AMPLIACIÓ:La Cambra lamenta que l'Ajuntament de Barcelona no afronti de "manera realista" la reducció de l'ús del vehicle privat

Valls situa el tram central de la línia 9 de metro com una actuació pendent amb "major potencial" de demanda

ACN

Barcelona.-La Cambra de Comer de Barcelona ha lamentat aquest dimarts que l'Ajuntament de Barcelona no afronti de "manera realista" i es plantegi "objectius de repartiment modal inassolibles amb els mitjans que s'hi estan dedicant" en la reducció del vehicle privat a l'interior de la ciutat. El seu president en funcions, Miquel Valls, ha explicat que l'objectiu del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2024 torna a ser reduir en 21% el nombre de viatges en vehicle privat després que ja ho fos també per al període 2011-2018 i que entre el 2011 i el 2016 en lloc de retrocedir el seu ús ha pujat un 0,3%. Amb tot, ha emplaat el consistori a "abordar actuacions estructurals"; com l'ampliació de la capacitat del transport públic dins de la ciutat. "Aix vol dir projectes ambiciosos, recursos econmics i mecanismes estables de finanament", ha afegit Valls, que ha afegit que "no n'hi ha prou amb mecanismes de gestió".

El president en funcions de la Cambra ha situat el tram central de la línia 9 com "l'actuació pendent amb un major potencial d'ampliació de la demanda" i ha recordat que té el finanament del Banc Europeu d'Inversions amb un crdit de 750 milions d'euros per que no s'ha materialitzat a l'espera que hi hagi pressupostos a la Generalitat. Junt amb la línia 9, Valls ha proposat combinar amb la renovació i automatització de la línia 1 i reforar els serveis en una "línia circular virtual" en unir-se les dues línies a través de La Sagrera i la Torrassa.D'acord amb el 'Balan del present i futur de la mobilitat a la ciutat de Barcelona', la quota modal del vehicle privat s'ha mantingut ja el 2016 es va situar en el 26,6% davant el 26,1% del 2016. L'objectiu per al 2024 és que estigui en el 20% el 2024 per el nombre de viatges caigui un 21%, és a dir, que un de cada cinc ciutadans deixi el cotxe a casa. Pel que fa l'ús de la bicicleta, continua creixent i es vol arribar al 3,5% del total (el 2016 era un 2,6%) i que el nombre de trajectes s'incrementin un 75%. El PMU del 2024 es marca com a repte que els viatges a peus suposin el 33,3%, amb un augment de sis punts en nombre de trajectes, i que en bus urb pugi un 12,6%, amb una quota modal del 43,3%.D'altra banda, la Cambra també aposta per una ordenació de la Ronda Litoral, a la Zona Franca i el Morrot, per segons ha dit Valls, més en "termes d'accessibilitat i segregació de fluxos que estrictament d'ampliació de capacitat". En aquest sentit, s'ha referit a l'augment de la mobilitat en l'última milla, amb vehicles repartidors que es desplacen al centre des de les naus logístiques de la primera corona i que "han fet reviure les dobles files i la indisciplina a l'hora d'aparcar". No obstant aix, ha aplaudit el funcionament de l'app de l'rea DUM, en substitució dels discs de cartró, ja que apunta "un camí a seguir que sembla que est donant fruits raonables".Valls també ha citat les Glries i la Sagrera com a "ciutat no acabada" ja que Barcelona "es transforma contínuament, amb la mobilitat sostenible com un dels eixos principals.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés