Publicat 03/11/2020 12:52

AMPLIACIÓ:La Cambra de Comer de Girona aposta pels trens nocturns com una alternativa a lavió per atraure turisme

Pere Macias afirma que la ciutat est a "una nit" de moltes capitals europees

ACN

Girona.-La Cambra de Comer de Girona aposta per atraure companyies ferroviries que ofereixin serveis de trens nocturns amb diverses capitals europees com a alternativa a viatjat en avió per atraure turisme. El president de la Cambra, Jaume Fbrega, ha recordat que "la lluita pel canvi climtic" ha fet que molta gent aposti per mitjans de transport més sostenibles, com ara el tren. Davant d'aquesta situació, el president del Cercle d'Infraestructures, Pere Macias, ha recordat que Girona est "en bona situació", ja que compta amb vies d'ample europeu i el trajecte amb bona part de les ciutats d'Europa es pot fer "en una nit". A més, Macias ha recordat que l'estació de trens est connectada amb la d'autobús fet que facilita la intermodalitat.

La conscienciació amb el medi ambient i el canvi climtic est portant a molts ciutadans europeus a replantejar-se els seus models de transport, també a l'hora de fer turisme. Aix ha comportat que hi hagi moviments als pasos escandinaus que es neguin a utilitzar l'avió. Per altra banda, a Frana també s'ha format una associació que demana al govern la creació de trens nocturns entre les principals ciutats que substitueixin els vols interns. Davant d'aquest moviment, des de la Cambra de Comer de Girona han mostrat la seva aposta perqu els trens nocturns facin parada a la ciutat. El president de la Cambra, Jaume Fbregas, ha detallat que a la lluita mediambiental s'hi ha sumat la "liberalització del transport per tren", fet que permet a qualsevol companyia a operar en les vies de qualsevol punt d'Europa. Per aquest motiu, el president de la Fundació Cercle d'Infraestructures, Pere Macias, creu que Girona est "en bona situació" per atraure aquests trens nocturns. El principal motiu és que els visitants poden arribar a la ciutat "en una nit" procedents de "la majoria de capitals europees". Macias, per, també ha apuntat que la ciutat té altres avantatges, com ara vies d'ample europeu. Actualment, Girona compta amb la línia d'alta velocitat que ja són iguals que la resta de tot Europa. A més, a la línia de trens convencionals també hi ha una via mixta que combina els rails d'amplada espanyola amb l'europea. Per altra banda, el president de la Fundació Cercle d'Infraestructures ha recordat que els trens turístics necessiten un espai on installar-se mentre els netegen i es preparen per a la tornada. Segons Macias, a l'estació de Mercaderies de Girona hi hauria prou espai per construir-hi una nau on deixar-hi els trens un temps i que el personal de neteja pogués deixar-lo a punt pel nou trajecte.Segons Macias, aquestes condicions no hi són en altres punts com Barcelona, ja que la xarxa ferroviria est "saturada". Intermodalitat a GironaA tots aquests avantatges cal sumar-hi que l'estació de trens de Girona est prcticament integrada amb la d'autobusos, que est un nivell per sobre de la d'alta velocitat. Aix permetria que els turistes poguessin desplaar-se a qualsevol punt de la demarcació amb la connexió per carretera. De fet, el president de la Cambra, Jaume Fbregas, ha apuntat que els trens nocturns suposarien una "alternativa" a l'avió per arribar a la Costa Brava.El president de l'associació de transportistes Asetrans, lex Gilabert, ha recordat que l'estació d'autobusos de Girona compta amb l'espai suficient per acollir els turistes que podrien arribar en tren i distribuir-los per la Costa Brava i també per l'interior de la demarcació o, fins i tot, anar a Barcelona i altres punts de Catalunya.Tot i aix, encara no se sap si hi ha alguna empresa interessada en realitzar aquest servei a Girona. Malgrat tot, Pere Macias, ha assegurat que Girona és un destí atractiu i per aix creu que properament hi podria haver alguna oferta de tren nocturn.