Publicado 03/06/2019 14:47

AMPLIACIÓ:Josep Cuní, Gemma Nierga i Ricard Ustrell analitzen l'impacte del món digital en el periodisme en la 20a edició del MAC

La cita reunir 32 empreses del sector i inclour més de 30 sessions, entre les quals una sobre la presncia de la dona en els mitjans de comunicació

ACN

Granollers.-Els periodistes Josep Cuní, Gemma Nierga i Ricard Ustrell seran els grans protagonistes de la 20a edició del Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC), que se celebrar el proper 12 de juny al recinte Roca Umbert Fbrica de les Arts de Granollers. Tots tres participaran en una taula rodona "intergeneracional" que analitzar l'impacte que el món digital ha tingut en el periodisme. Aquesta és una de les més de 30 sessions, activitats i tallers que integren el programa del MAC 2019. A banda, també destaca la xerrada 'Comunicar amb perspectiva de gnere' que pretén donar eines als mitjans de proximitat per fer més visible la veu de les dones. Tot plegat en una edició marcada pel vint aniversari del certamen, que reunir una cinquantena de ponents i 32 empreses del sector.

El Mercat de l'Audiovisual de Catalunya (MAC) arriba als seus 20 anys de vida concentrant tota la seva activitat en un sol dia. Amb tot, els seus responsables confien en mantenir-se en les mateixes xifres de 2018, quan es van registrar més de 800 inscrits i prop de 670 participants. Alhora, confien en incrementar el consum digital mitjanant la difusió de les sessions per 'streaming' i les visualitzacions sota demanda. "Concentrant tota l'activitat en un dia busquem ser prudents i guanyar en eficincia i gestió econmica", ha explicat Josep Maria Codina, director del MAC.Un dels principals reclams d'aquest 2019 és la sessió sobre l'impacte que el nou entorn digital est tenint en el món del periodisme amb la participació de Josep Cuní, Gemma Nierga i Ricard Ustrell. "Aportar la reflexió dels professionals sobre l'entorn radiofnic que est canviant i des d'un de vista intergeneracional", ha explicat Josep Maria Martí, director de l'Observatori de la Rdio a Catalunya. Un altre dels debats destacats és el que organitza la Direccció General de Mitjans de Comunicació que s'anomena 'Comunicar amb perspectiva de gnere'. Les periodistes Gemma Ruiz, Elvira Altés i Arantza Diez, moderades per la directora de l'Institut Catal de les Dones, Núria Balada, donaran pautes sobre qu poden fer els mitjans de proximitat per evitar reproduir els estereotips i com contribuir a fer més visibles les dones, les seves veus, realitats i punts de vista.Així mateix, Josep Maria Ganyet, conduir una xerrada sobre les 'deep fakes' amb els periodistes Marc Argemí i Karma Peiró, la investigadora en Intelligncia Artificial, Elisabet Golobardes i el director d'estratgia digital i d'audincies de la Vanguardia, Javier Martínez. Eines prctiques per als mitjans de proximitatSi ens centrem en els mitjans de proximitat, el MAC, amb la collaboració de la Xarxa de Comunicació Local, ha preparat diferents sessions per donar eines als mitjans locals i comarcals per ser més competitius i professionals.L'expert en Social Media, Pedro Rojas, explicar com implementar estratgies de mrqueting de guerrilla perqu els mitjans de proximitat tinguin més visibilitat a les xarxes socials. Elena Neira, professora de Comunicació Audiovisual de la UOC i experta en plataformes de vídeo sota demanda com Netflix, far la sessió d'obertura del MAC presentant els resultats, curiositats i xifres del primer any de Xala!, la primera plataforma de vídeo on demand i tendncies en catal.Altres de les sessions destacades destinades als professionals del sector són la que parlar sobre la influncia de la inversió publicitria en les rdios o la que ho far sobre com mesurar les audincies.Per la seva banda, el director de continguts de Catalunya Rdio, Santi Faro, oferir una sessió sobre la tendncia europea de posar cmeres als estudis de rdio, que també s'est instaurant a casa nostra.Hologrames i realitat virtual Un total de 32 empreses collaboraran en lrbita del MAC, quinze de les quals seran presents a Fira MAC mostrant els seus productes i serveis, tant als expositors habituals com al nou espai El Cercle, que servir per fer presentacions de curta durada, projeccions i algunes de les sessions més especialitzades. Es mantenen els espais MAC RV i MAC Drone amb empreses especialitzades en aquestes tecnologies. A més, l'empresa SensationALL hi ser com a desenvolupadora de contingut i experincies de realitat virtual. Tots els participants podran provar lexperincia a través d'unes ulleres de realitat virtual. A més, la companyiaCrambo portar al MAC un projector d'hologrames, l'última tendncia en el món de la publicitat, i Grip Art exposar el cmera car TYR, un innovador sistema de muntatge de cmera amb grua sobre autombil únic a l'Estat. Aposta per seguir creixentLa presentació de l'edició d'aquest 2019 ha comptat amb la presncia de l'alcalde de Granollers, Josep Mayoral, que ha explicat que després de quatre anys en qu el mercat s'ha "estabilitzat", ara cal tenir "mirada llarga" per poder "fer un salt endavant".En aquest sentit ha apostat per fer que el MAC segueixi les passes del recinte Roca Umbert, on se celebra la cita, i ha dit que cal que esdevingui "un element essencial" en el debat sobre la comunicació a Catalunya.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés