El conseller d'Interior recorda que l'ordre del dia ja està pactada i que des de la Generalitat han ofert cinc dates possibles
ACN
Tortosa.-El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha insistit aquest dilluns des de Tortosa en la necessitat que es convoqui la Junta de Seguretat de Catalunya, que no es reuneix des del març de 2009. Jané ha recordat que l'ordre del dia de la trobada està pactada amb el ministeri de l'Interior i que des de la Generalitat s'han ofert cinc dates possibles per fer la trobada entre els mesos d'abril i maig, d'acord amb l'agenda del president Puigdemont. El conseller ha emplaçat el govern espanyol a fixar ja una data perquè "és ja una urgència" i la "seguretat no pot esperar més". Jané ha fet aquestes declaracions en el marc de la celebració del Dia de les Esquadres a les Terres de l'Ebre, on hi ha hagut un record explícit per a les víctimes de l'accident de Freginals (Montsià) i totes les persones que hi van treballar.
Des del Departament d'Interior han lamentat que no hi hagi encara una data de celebració per a la Junta de Seguretat de Catalunya, que no es reuneix des de fa vuit anys, tot i que s'ha proposat tancar una agenda per dur-la a terme fins a cinc vegades diferents. El conseller d'Interior, Jordi Jané, ha insistit què és "una urgència" que es dugui a terme la reunió i ha remarcat que "l'ordre del dia" d'aquesta no ha de ser un impediment perquè ha estat consensuat amb el Ministeri de l'Interior.Jané ha remarcat que cal celebrar la Junta per poder integrar el cos dels Mossos d'Esquadra al Centre d'Intel·ligència contra el Terrorisme i Crim Organitzat (CIPCO) i en la Taula d'Avaluació del Risc. La Junta de Seguretat de Catalunya també ha d'incloure la certificació del desplegament dels Mossos d'Esquadra al país. "Necessitem que es materialitzi una reunió que ha de ser de consens, d'acord, per fiançar la major coordinació policial, en un territori, que és veí amb França, i amb molta activitat de nuclis que fomenten el terrorisme yihadista", ha destacat Jané.El Dia ebrenc de les EsquadresEl conseller d'Interior, Jordi Jané, ha fet aquesta petició abans de la celebració del Dia de les Esquadres a la Regió Policial de les Terres de l'Ebre, en la qual, enguany, s'han atorgat 167 felicitacions a membres del cos de Mossos d'Esquadra, altres cossos policials i la societat civil en reconeixement a actuacions meritòries. 31 de les distincions han estat per actuacions relacionades amb el tràgic accident de Freginals, als Hospitals Verge de la Cinta, la Clínica Terres de l'Ebre i l'Hospital Comarcal d'Amposta, així com al responsable de Protecció Civil a les Terres de l'Ebre, Miquel Alonso, entre d'altres. "No oblidaré mai aquells dies. Veure els pares de les víctimes plorant i alhora agraint la feina feta pels cossos d'emergències, és un moment que sempre recordaré", ha apuntat Jané. Entre les felicitacions individuals, se n'ha atorgat a la periodista Fàtima Llambrich pel llibre 'Sense cadàver' i a Eduard Mallén, cap de secció de Seguretat Industrial, Energia i Activitats Radioactives i Extractives per la seva col·laboració amb el cos de Mossos d'Esquadra. Els resultats policial a l'Ebre El conseller Jané també ha destacat els resultats de la tasca dels Mossos d'Esquadra i ha posat en valor les bones dades delinqüencials a les Terres de l'Ebre, un "territori simbòlic" per al cos policial perquè va ser el darrer territori on es van desplegar. "En 5 anys els fets delinqüencials s'han reduït un 25% quan al conjunt del país han baixat un 10%", ha explicat. Nous agents El conseller d'Interior ha recordat les promocions internes que s'han fet al cos durant aquest últim any i la nova convocatòria, que va aprovar el Govern la setmana passada, per a la creació de 500 noves places d'agents. Jané ha avançat que hi haurà noves convocatòries i que es vol assolir una xifra de 18.300 Mossos d'Esquadra l'any 2020.