Publicado 08/02/2019 13:40

AMPLIACIÓ:Girona estrena el primer bus híbrid urb de la demarcació que permetr un estalvi d'entre un 30 i un 35% de combustible

L'empresa Teisa espera augmentar-ne la flota per diu que "cal estudiar" l'evolució ja que el cost del vehicle és un 50% més alt

ACN

Girona.-Girona ha estrenat aquest divendres el primer bus híbrid urb que circula per la ciutat. Es tracta d'un vehicle que estalviar entre un 30 i un 35% de combustible més respecte als actuals, o el que és el mateix, uns 7.500 litres de carburant l'any. Un estalvi que permetr l'empresa Teisa afrontar el cost addicional que té respecte a la resta dels busos de la flota, i que és d'un 50%. En concret, aquest model costa uns 330.000 euros, mentre que els convencionals s'enfilen fins els 220.000. El gerent de Teisa, lex Giralt, espera que en els propers anys puguin augmentar el nombre de vehicles híbrids, malgrat que reconeix que "cal estudiar l'evolució", ja que és el primer i no tenen referncies. El bus s'estrenar enllaant Girona amb Salt, Sarri de Ter i Sant Juli de Ramis.

Els carrers de Girona, Salt, Sarri de Ter i Sant Juli de Ramis compten des d'aquest divendres amb un nou bus que enllaa la capital amb la resta de poblacions. No és un vehicle qualsevol, sinó que es tracta del primer bus híbrid urb que circula a les comarques gironines. Fins a dia d'avui, Teisa propietria del vehicle només comptava amb un bus amb característiques similars, per cobrint rutes interurbanes. La diferncia entre un i altre és substancial, especialment pel qu fa a estalvi de combustible.I és que el bus híbrid urb consumeix un 35% menys de carburant que un convencional, mentre que en l'interurb, l'estalvi només arriba al 20%. Aix es deu al menor ús de la part elctrica en rutes fora de la ciutat. "Cal tenir en compte que aquests vehicles fins els 30 quilmetres per hora funcionen sense amb el motor elctric, i aix es nota a les ciutats", assenyala el gerent de Teisa, lex Giralt.La traducció en litres és notable. En concret, permetran que Teisa s'estalvi 7.500 litres de combustible l'any. Aix, segons explica Giralt, compensa el sobrecost dels busos híbrids, un 50% més cars que la resta. En aquest sentit, el gerent de la companyia reconeix que hauran d'estudiar quina evolució tenen al llarg dels propers anys, tot i que ja ha avanat que la intenció de la marca és incrementar el nombre d'aquests busos. Amb tot, recorda Giralt, l'estalvi variar durant el pas dels anys, ja que hi ha altres costos que cal assumir, com el desgast de les bateries que impulsen el bus.Aposta pel transport públicA l'acte de presentació que s'ha fet al Parc Central de Girona, Giralt ha coincidit amb l'alcaldessa de la ciutat, Marta Madrenas, i els alcaldes de Salt i Sarri de Ter, Jordi Viñas i Narcís Fajula. Tots quatre han coincidit en l'aposta per un transport públic "potent i eficient" que doni respostes a la ciutadania. Madrenas ha estat contundent en aquest aspecte assegurant que cal "anar retirant" el cotxe privat de la ciutat, en favor dels vianants i el transport públic. "Aquesta és una aposta que no té marxa enrere i les ciutats hem d'anar en aquesta direcció", ha reblat.Viñas, per la seva banda, ha reivindicat la importncia d'una mobilitat sostenible i aposta per una baixada dels preus dels abonaments si l'estalvi en carburant ho permet. Finalment, Fajula ha revelat que cada cop més joves de Sarri de Ter tenen inters en les ajudes a la mobilitat que ofereix l'ajuntament. "Abans es preocupaven per la moto, ara per tenir un abonament econmic per venir a Girona", ha concretat.7 MEUR d'inversió en tres anys El nou autobús és la primera de les inversions de renovació de flota d'aquest 2019. En els darrers tres anys, Teisa ha invertit 7 MEUR en la posada a punt de la flota d'autocars. En concret, el 2006 es van destinar 1,9 MEUR; el 2017 van ser 2,3 MEUR i l'any passat 2,8 MEUR.El vehicle que ha estrenat aquest divendres és de la marca Volvo, té dotze metres de llargada i capacitat per a 93 passatgers, 26 dels quals asseguts. A més, també incorpora ports USB espai per a cadires de rodes i un endoll per carregar les bateries.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés