Publicado 17/09/2019 17:13

AMPLIACIÓ:Foment preveu posar en marxa abans de final dany la variant de Vandells del corredor mediterrani

Ábalos defensa la necessitat de trencar amb lhistric esquema radial dinfraestructures i subratlla la inversió a Catalunya

ACN

Vandells i l'Hospitalet de l'Infant.-La variant de Vandells del corredor mediterrani es posar en marxa abans de final dany. Així ho ha anunciat aquest dimarts el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, després de recórrer el tram en proves entre les estacions del Camp de Tarragona i de lHospitalet de lInfant. El projecte, iniciat fa prop de vint anys, ha suposat una inversió propera als 700 milions euros dels quals ja estan executats més del 95%. La variant permetr eliminar el darrer tram de via única que existia entre Barcelona i Valncia, i reduir el temps de viatge entre ambdues ciutats en 30 minuts. Ábalos ha defensat la necessitat de trencar amb lhistric esquema radial dinfraestructures i també ha subratllat la inversió de lexecutiu espanyol a Catalunya.

El ministre de Foment ha supervisat aquest dimarts els treballs de la variant de Vandells. Des de lestació del Camp de Tarragona, Ábalos ha fet un viatge a bord dun tren de proves de la srie 121 fins a la nova estació de lHospitalet de lInfant, on ha anunciat que les previsions contemplen que es posi en marxa abans de final dany. El trajecte ha durat uns 24 minuts. Al cap de poca estona de sortir el tren ha passat per lintercanviador de la Boella -a tocar de la T-11 i laeroport- per canviar dample estndard o europeu a lample ibric. Les dues vies de la variant de Vandells shan construt inicialment amb un ample de 1.668mm per amb travesses polivalents per moure els rails a lample internacional, de 1.435mm, un cop senllesteixi el conjunt del corredor.Un cop completada la construcció de la infraestructura i de les installacions, fins ara trens laboratori dAdif i de tipus comercial han completat diverses proves en els trams dample internacional i convencional, entre les quals destaquen les auscultacions de la via i sistemes delectrificació, comprovacions de les installacions de seguretat, comunicacions i senyalització, i el sistema ERTMS. La planificació preveu que durant loctubre es facin les proves de fiabilitat, que constitueixen la darrera fase abans del procés de formació de maquinistes. En parallel, sest avanant en la tramitació administrativa necessria per a lhomologació de la nova infraestructura i el conjunt dels sistemes, i la obtenció de les autoritzacions preceptives per part dels organismes competents abans de la posada en servei del tram. El nou traat, que és apte per a lAlta Velocitat i el trfic mixt de passatgers i mercaderies, connectar el corredor mediterrani des de Vandells amb la línia de lAlta Velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa i amb la línia dample convencional Tarragona-Reus.El projecte consta de 64,1 quilmetres, amb els ramals de connexió inclosos. Les principals infraestructures construdes són el túnel de les Rojales, de 1.910 metres, i viaductes que sumen més de nou quilmetres de longitud. També shan construt noves estacions a lHospitalet de lInfant i Cambrils. Una reivindicació justificadaEl ministre Ábalos ha subratllat que el nou projecte permetr augmentar la capacitat i loperativa per a tota mena de trfics en un tram que encara avui és de via única i reduir uns 30 minuts el temps de viatge per ferrocarril entre Barcelona i Valncia. Després de tants anys aquesta és una demanda histrica que en breu ser realitat i que no té justificació. En un moment que tenim més de 3.000 quilmetres dAlta Velocitat i trens que van a 300 quilometres per hora, dues rees metropolitanes que aglutinen més del 10% de la població de lEstat i que estan separades per poc més de 350 quilmetres encara no disposen duna connexió ferroviria inferior a tres hores, ha reconegut el ministre, qui ha insistit que la voluntat dapostar per un sistema no radial dinfraestructures és una necessitat real. El ministre, que ha adms que sempre havia sentit a parlar de Vandells com un dels grans problemes del corredor, ha explicat que aquest projecte constata el compromís del govern espanyol amb el ferrocarril i amb el corredor del mediterrani. És la columna vertebral i un exemple del desenvolupament dun sistema de corredors en front dun sistema radial, i és també més coherent amb la realitat política i social dun país plural com el nostre, ha afegit. Ábalos ha defensat que la licitació dinversió a Catalunya ha crescut un 76% el darrer any i que ha superar els 1.000 milions deuros gairebé la meitat en ferrocarril. Malgrat tot, ha dit que encara cal resoldre les incidncies a Rodalies i que, per aquest motiu, Foment i la Generalitat estan treballant en la signatura dun protocol que doni resposta a les necessitats del servei. Satisfacció dels alcaldesLanunci del ministre ha estat molt ben acollit pels representants del territori, per amb la necessria prudncia després que en els darrers anys les diverses dates de posada en servei anunciades no shan acabat complint. Lalcalde de Vandells i lHospitalet de lInfant, Alfons Garcia, sha mostrat convenut que la infraestructura ens donar grans potencialitats tant al municipi com a lentorn, i sha mostrat confiat que facilitar la intermodalitat i millorar les connexions amb la resta de Catalunya i amb altres eixos de lEstat. A l'acte també hi han assistit l'alcalde de Mont-roig i l'alcaldessa de Cambrils, i representants d'altres ajuntaments del territori. També hi ha acudit el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, i els presidents de Renfe i Adif, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés