Publicado 12/07/2019 15:31

AMPLIACIÓ:Foment installar una mitjanera i noves senyalitzacions a la rotonda daccés a Torredembarra

Sestudiar que els camions puguin accedir a lAP-7 gratutament des de Tarragona per evitar retencions

ACN

Tarragona.-El ministeri de Foment installar una mitjanera i noves senyalitzacions a la polmica rotonda dentrada a Torredembarra (Tarragons) en la qual hi conflueixen laccés a lAP-7, lN-340 i la T-214. Aquest divendres alcaldes de deu municipis de la zona shan reunit amb el subdelegat del Govern a Tarragona i representants de Foment per buscar solucions a lelevat nombre de camions que passen per la zona i a les crítiques dels vens, que shan de desviar 2,2 quilmetres per accedir a Torredembarra. D'entrada es descarta retirar les barreres que es van collocar fa un any i una de les opcions que ha agafat fora, i que també havia estat proposada pels representants dels transportistes, és que els camions puguin entrar a lAP-7 des de Vila-seca o Tarragona i que el tram fins a Torredembarra els surti de franc, sense necessitat de passar pel peatge torrenc. Aix evitaria que entrin a lautopista des de Torredembarra i disminuiria el trnsit de la rotonda. Per concretar-ho caldr que el nou govern espanyol negoci amb la concessionari de lautopista, Abertis, amb la qual cosa la solució no podria arribar fins daquí uns mesos.

Fa un any lEstat va installar unes barreres de formigó al mig de la rotonda per desviar els vehicles i evitar embussos, coincidint amb lentrada en vigor de la prohibició dels camions per seguir circulant per lN-340 i obligant-los a entrar a lautopista. Aix va despertar les crítiques dels municipis vens, que per accedir a Torredembarra han de fer un recorregut suplementari de 2,2 quilmetres. En les darreres setmanes diferents plataformes venals shan organitzat i han fet talls a la rotonda. Demanen solucions, principalment que es treguin les barreres estil New Jersey i es torni a la situació anterior. Foment per, ho ha rebutjat adduint que el remei seria pitjor que el problema, ja que Carreteres diu les cues que es formarien venint de Tarragona pels camions que sincorporen obligatriament serien molt més llargues que les que hi havia fa un any perqu ara hi passen més camions, segons ha explicat lalcalde de Torredembarra, Eduard Rovira, en sortir de la reunió. En la trobada hi han participat els alcaldes de Creixell, la Riera de Gai, Salomó, Altafulla, Torredembarra, Roda de Ber, Vespella de Gai, El Catllar, la Pobla de Montorns i la Nou de Gai. També hi ha estat present el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté; el cap de la Unitat de Carreteres del Ministeri de Foment a Tarragona, i representants de la Plataforma Reobrint Rotonda Baix Gai. Des de lentitat ja han manifestat que seguiran amb els talls que efectuen els divendres de sis a set de la tarda fins que no es retirin les barreres de formigó.Mitjanera i gratutat pels camionersPer tal de millorar la seguretat de la rotonda, des de Foment sinstallar una mitjanera per tal devitar canvis de carril que puguin causar un accident. També es canviar la senyalització de la zona, que encara est marcada com a rotonda quan en realitat ja no ho és. Així ho ha avanat el subdelegat del govern espanyol a Tarragona, Joan Sabaté. Una inversió que es far immediatament, ha concretat.A més llarg termini i per solucionar els problemes actuals, lopció que sembla satisfer més les parts és que els camions puguin entrar a lAP-7 des de Tarragona o Vila-seca tenint el tram gratut fins a Torredembarra. Ara han dentrar obligatriament a lautopista a Torredembarra perqu tenen prohibit seguir per lN-340 en direcció Barcelona i no hi entren abans per estalviar-se diners. Si aquesta mesura es concretés, aleshores sobriria la porta a retirar les barreres de la rotonda, ja que el trnsit seria més flut. De tota manera, perqu aix es concreti caldr que el nou govern espanyol negoci amb la concessionria de lautopista, Abertis. Tot plegat sallargaria uns mesos, en cas que sacabés tirant endavant. Cal recordar també que, si no hi ha canvis, la concessió daquest tram sacaba lany 2021, amb la qual cosa lautopista es preveu que passi a ser gratuta per tothom.Els alcaldes també han plantejat que les barreres només estiguin collocades en dies festius i que els dies feiners es retirin. La proposta no ha estat massa ben rebuda per Foment, ja que implicaria canvis constants en la manera de circular a la zona, a més de lesfor de moure els blocs de formigó sovint. De tota manera Sabaté sha comproms a estudiar-ho.Laltra alternativa, més a llarg termini, és la prolongació de lA-7 des dAltafulla fins la Pobla de Montorns. Un tram duns vuit quilmetres que requeriria una inversió inicial de 58,7 milions deuros i que est en fase de redacció. En el seu pas per Torredembarra es faria un enlla que permetria un accés més rpid i directe amb lautopista.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés