Publicado 06/08/2019 12:45

AMPLIACIÓ:FGC licita la redacció de lestudi informatiu del tren-tramvia del Camp de Tarragona

La primera fase unir Cambrils i Tarragona amb onze parades, i la segona Cambrils i Reus

ACN

Tarragona.-Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ha licitat lestudi informatiu del nou tren-tramvia del Camp de Tarragona. El projecte es preveu que es desenvolupi en dues fases. La primera, de 18,7 quilmetres, unir Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura, i fent onze parades aprofitant la línia ferroviria actual. La segona fase, encara per acabar de concretar, preveu connectar Cambrils i Reus passant per Vila-seca, així com alguns ramals que permetessin arribar fins a la futura estació intermodal del Corredor Mediterrani o fins a laeroport de Reus. La redacció del projecte est previst que no superi els cinc mesos. A banda, també sha tret a concurs públic lestudi dimpacte ambiental i el pla especial dinfraestructura ferroviria del tren-tramvia del camp de Tarragona.

Segons apareix en el plec de licitació, la primera fase del projecte tindr 18,7 quilmetres i connectar Cambrils i Tarragona, passant per Salou i PortAventura. El tren-tramvia far onze parades. Les de Cambrils seran lestació actual de Renfe, una situada a tocar de linstitut Ramon Berenguer IV, una a lalada de lavinguda Manuel de Falla i una altra a Vilafortuny. En el seu pas per Salou, el tren-tramvia est previst que saturi a prop de lentrada del cmping Sangulí, a lactual estació de Renfe, i a la confluncia entre la línia ferroviria i la C-31B -carretera de Reus-. El recorregut continuar cap a lestació de PortAventura i cap a la comissaria dels Mossos dEsquadra de Vila-seca. Ja a Tarragona, sha definit una parada al Serrallo i la darrera a lestació de Renfe de Tarragona.La primera part del traat est previst que aprofiti el tram desafectat de la xarxa ferroviria entre Cambrils i PortAventura, de 8,5 quilmetres, i que es defineix com a tram tramviari en el plec tcnic. La segona part, fins a Tarragona -10,2 quilmetres-, seguir per la línia ferroviria actual que es mantindr. En tot aquest trajecte hi continuar havent ample ibric. El traat en general discorrer en via única, amb trams determinats en via doble per fer els encreuaments, segons sexplica. A més sindica que shaur destudiar la configuració de lestació de Port Aventura, que far de frontissa dels trams tramviari i ferroviari. Lestudi informatiu de la primera fase ha destar enllestit en un mxim de cinc mesos un cop es proclami la proposta guanyadora i sha licitat per un import de 151.734 euros amb IVA. Segona fase per concretarTot i que sha tret a concurs lestudi informatiu de la segona fase, que ha dunir Cambrils i Reus, en el mateix plec es reconeix que encara hi ha aspectes a determinar, com ara part del traat, així com alguns dels ramals que shauran de construir. De tota manera, el marc de referncia que es prendr ser lestudi informatiu de la fase 1. Per tant, seran les mateixes empreses que optin a guanyar el concurs les que hauran de proposar com es connectaran les ciutats i les infraestructures.Entre aquestes connexions hi ha les que shauran de fer entre PortAventura i Vila-seca, entre Vila-seca i Reus per la línia actual; i entre Reus i Tarragona, també per la línia ferroviria en funcionament. A més, també es demana la planificació dun nou ramal que permeti unir Tarragona i PortAventura evitant el pas pel polígon petroquímic.En el plec tcnic també sexposa que es tindran en compte les possibles alternatives de connexió amb laeroport de Reus i amb el Corredor del Mediterrani. Així, es demana lestudi dels ramals entre lestació actual de Cambrils i lestació de Cambrils Nord unida al corredor-, una nova connexió amb laeroport de Reus i una nova connexió amb lestació intermodal del Corredor del Mediterrani, que est previst que subiqui al sud de laeroport.El termini de redacció de lestudi informatiu daquesta segona fase estar condicionat al de la primera, per sestableix que no ser superior als sis mesos. El valor de licitació és de 381.150 euros amb IVA.A banda també ha sortit a concurs la redacció de lestudi dimpacte ambiental per valor de 175.851,72 euros amb IVA, que ha dincloure un estudi de sorolls i vibracions durant les obres i funcionament del tren-tramvia, un estudi dafectació al patrimoni cultural, i determinar lafectació a larbrat. Lanlisi sha de fer tant de la fase 1 del projecte -cinc mesos- com de la fase 2 -sis mesos-.Finalment, sha licitat el pla especial dinfraestructura ferroviria del tram-tramvia del Camp de Tarragona, que ha de ser el document urbanístic que regular el transport ferroviari en els termes municipals objecte de lestudi informatiu. Shaur de redactar en un mxim de cinc mesos i est pressupostat en 95.919,12 euros, IVA incls.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés