Publicado 30/4/2019 13:27:57 +02:00CET

AMPLIACIÓ:Factorenergia factura 386 MEUR el 2018 i aspira arribar als 1.000 milions en cinc anys

El seu fundador i CEO, Emili Rousaud, pronostica que l'autoconsum comportar un abaratiment de l'energia i assegura que el 2018 va ser "molt complicat"

ACN

Barcelona.-La companyia comercialitzadora d'energia Farctonergia va facturar el 2018 386 milions d'euros, un 11% més que l'any any anterior, i s'ha proposat arribar als 1.000 milions d'euros en els prxims anys i a un milió de clients a les llars i 100.000 més a les empreses. El seu fundador i CEO, Emili Rousaud, ha explicat aquest dimarts que l'any passat va transcórrer en "un context molt complicat" per l'encariment del preu de l'electricitat, fet que ha comportat un descens a aproximadament la meitat dels beneficis, fins als 2,2 milions d'euros. No obstant aix, ha pronosticat que el preu de l'energia baixar en els prxims anys grcies a l'autoconsum. En aquest sentit, Rousaud ressalta que el sector es troba en un moment "molt disruptiu".

Rousaud ha assenyalat que "poc a poc" totes les comercialitzadores han anat repercutint els preus, tot i que aquest període afirma que ja ha finalitzat. "Estem en un moment molt engrescador perqu el sector est canviant d'una forma molt disruptiva i fcilment els preus poden créixer molts més", ha indicat el CEO de Factorenergia, que ha recordat la influncia de factors com l'alt preu del petroli i el tipus de canvi dlar\/euro.De cara els propers cinc anys, el CEO ha situat els objectius de la companyia en assolit els 1.000 milions d'euros de facturació i arribar al milió de clients a les llars i 100.00 d'empreses. Actualment, l'elctrica compra amb 70.000 empreses, més de 20.000 clients particulars i 8.000 clients des de la seva entrada com a comercialitzadora de gas fa un any i mig. Factorenergia va entrar en aquesta rea de negoci el 2017 i ja ha assolit una facturació de 5.000 MEUR.Tot i així, segons Rousaud, creu que l'objectiu més important és un canvi estratgic" ja que, segons ha comentat, no només ser una distribudora sinó una empresa que s'orientar a prestar serveis". Per aix, considera que "el consumidor agafar un paper molt actiu" en el mercat elctric, tant en temes de consum com en de mobilitat.Factorenergia ha signat línies de finanament amb dues entitats bancries per als clients que vulguin autoproduir-se l'energia per un import de 14 milions d'euros i en qu l'empresa s'ocupa des de la installació, finanament, gestió i subministrament per a les hores sense sol. Rousaud ha situat el canvi de normativa, la supressió de l'impost al sol i la disminució del cost de les plaques."L'autoconsum ha vingut per quedar-se", ha insistit el CEO de l'empresa. "Hi haur una expansió fortíssima, estem en un moment ptim perqu el preu de les plaques són ptims", ha continuat Rousaud, que sosté que l'autoconsum permetr generar "molts estalvis" i la inversió s'amortitza en 6 o 7 anys i produir energia en els prxims 25 sense cap cost. "L'energia es democratitza i donar seguretat al sistema", ha subratllat.