Publicado 05/11/2019 15:39

AMPLIACIÓ:"Estic molt feli perqu pensava que em moriria sense veure en funcionament la variant"

Desenes de vens de Vallirana han seguit amb expectació la posada en marxa del tram de la B-24 que passa pel municipi

ACN

Vallirana.-L'Antonio i els seus amics, tots ells jubilats, han seguit durant anys les obres de la variant de Vallirana. "Ha estat el nostre hobby", afirma. Aix sí, quan aquest dimarts al migdia s'ha posat en funcionament després de 15 anys d'obres i nombroses paralitzacions i retards, han respirat alleugerits perqu comenaven a creure que "no els donaria temps a veure-la en funcionament". En Francesc Font, que es presenta com un dels vens que "ha patit durant anys les cues i les molsties generades per les obres", celebra la posada en marxa de la variant per lamenta que arriba "molt tard". També ho creu la Isabel, que afegeix que "els retards i incompliments" dels diferents governs han estat "una falta de respecte al poble i als seus vens".

La passarella per a vianants que passa per sobre de la variant de la N-340 ha estat l'escenari escollit per desenes de vens de Vallirana per seguir en directe la posada en servei aquest dimarts al migdia de la reivindicada i esperada infraestructura. Unes obres que es van posar en marxa l'any 2004 i que després de nombroses paralitzacions per qüestions tcniques i manca de finanament s'han enllestit 15 anys després amb una inversió final de 175 milions d'euros, més de tres vegades més del pressupostat inicialment.La variant s'ha obert a la circulació oficialment quan passaven pocs minuts de les 12 del migdia. Primer s'han posat en marxa els dos carrils de circulació en direcció a Barcelona i poc després els dos en sentit Ordal. Abans, operaris de Foment han retirat durant el matí tots els cons i altre senyalització de les obres que quedava a la via. Molts vens han ironitzat sobre el fet que després de 15 anys d'obres, la variant de Vallirana s'hagi posat en funcionament en plena campanya electoral i sense una inauguració "com cal". "Segur que és una simple casualitat que s'hagi obert a cinc dies d'unes eleccions generals", comentava la Isabel, una de les venes del municipi que no s'han volgut perdre la posada en servei de la via. Malgrat que han estat 15 anys d'obres i de molsties, els vens de Vallirana celebren que la posada en marxa de la variant suposar un canvi radical pel municipi. "Deixarem de patir la burrada de camions de gran tonatge que cada dia passaven pel centre del municipi i les cues que es produen durant les hores punta", ha afegit en Francesc Font. Unes cues, de fet, que han estat molt importants fins pocs minuts abans d'obrir-se la variant.Font, que ha fet seguiment de les obres durant tots aquests anys, ha lamentat que la seva posada en servei arriba "molt tard" i amb un sobrecost importantíssim respecte al que es va pressupostar inicialment. Aquí, recorda que els 175 milions d'euros que ha costat és més del triple que del qu s'havia previst. "És curiós que s'inflin els pressupostos d'aquesta manera", apunta.Un altre dels vens que han seguit gairebé dia a dia les obres és l'Antonio Martín. Encara recorda que als terrenys on s'ha construt hi creixien figueres de moro i explica que durant aquests anys acostar-se a veure com anaven i venien els treballadors i les mquines s'havia convertit en el seu "hobby". "El dia d'avui suposa una gran alegria per mi. Sort que m'ha donat temps a veure-la funcionar", ha afegit.La Isabel, tot i estar molt contenta per la posada en marxa de la variant, critica que "és una vergonya" que s'hagi trigat tant en acabar una obra que era imprescindible per millorar la qualitat de vida dels vens de Vallirana. Recorda que durant molts anys ha estat molt difícil fins i tot dormir pel pas de camions i que les múltiples paralitzacions de les obres han estat "una falta de respecte al poble i als seus vens". Reivindicació histricaLa nova via és una reivindicació histrica i suposar una millora en la seguretat i qualitat de vida dels vens de Vallirana, que fins ara veien passar pel centre del municipi una mitjana de 19.000 vehicles cada dia. La longitud total del tram és duns 3 quilmetres, amb dues calades de dos carrils per sentit, i la majoria del tram discorre pel nou Túnel de Vallirana. El traat comena en una rotonda sobre la N-340, a l'entrada del nucli urb de Vallirana, arribant des del Port de l'Ordal, i finalitza a l'enlla amb Cervelló oest de la B-24.Aquest nou itinerari ser una alternativa de gran capacitat per al trnsit de llarg i mig recorregut que fins ara es veia obligat a circular per la N-340 que passava pel centre de Vallirana, on hi ha limitació de velocitat a 50 km\/h, nombroses interseccions amb semfors i passos de vianants.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés