Publicado 9/2/2019 15:09:35 +01:00CET

AMPLIACIÓ:Els treballs per retirar els trens accidentats a Castellgalí i reparar les vies s'allargaran fins dimarts

Operaris de Renfe han comenat a treure la catenria de la zona perqu un tren taller pugui entrar-hi

ACN

Castellgalí.-Els treballs per retirar els dos trens que van xocar frontalment divendres causant un mort i sis ferits greus a la R4, a l'alada de Castellgalí, s'allargaran fins dimarts. Així ho han explicat a l'ACN fonts de Renfe que han indicat que diversos operaris ja han comenat a treure la catenria de la zona perqu un tren taller pugui entrar-hi per encarrilar els sis vagons que van sortir de la via. Posteriorment els hauran de remolcar, i després el personal d'Adif haur de reparar els desperfectes estructurals. Tot plegat després que els Mossos d'Esquadra hagin finalitzat aquest dissabte la inspecció ocular de l'rea on va produir-se l'impacte. Mentrestant, s'ha establert un pla de transport alternatiu per carretera.

Tot i que inicialment els responsables de Renfe havien previst que la circulació de trens a la R4 podria restablir-se dilluns, finalment les tasques per retirar els dos trens que van xocar frontalment a l'alada de Castellgalí, entre Sant Vicen de Castellet i Manresa, s'allargaran fins dimarts.Segons ha explicat a l'ACN el portaveu de Renfe, Antonio Carmona, els tcnics de la companyia han pogut determinar amb major exactitud la durada de les tasques després que els Mossos d'Esquadra hagin finalitzat la inspecció ocular de l'rea on va tenir lloc l'accident. "Necessitem 40 hores per encarrilar i retirar els trens i després Adif necessita disset hores més per reparar els danys que ha patit la infraestructura, així que la previsió inicial que fem és que fins dimarts no haurem acabat", ha apuntat. Les primeres tasques que s'han dut a terme aquest dissabte han consistit en comenar a retirar la catenria perqu un camió taller pugui entrar a treballar. Aquest vehicle s'encarregar de tornar a collocar a dintre de les vies els sis vagons que a causa de l'impacte van sortir-se'n. Aquesta operació és similar a la que es va fer a Vacarrisses el passat mes de novembre després que un comboi descarrilés a causa d'una esllavissada. Fruit d'aquell sinistre va morir un home i 44 persones van resultar ferides. Un mort, sis ferits greus i quinze lesionats de gravetat menorLa conductora d'un dels combois implicats en el xoc frontal de Castellgalí, de 26 anys, va resultar morta. El cos va ser excarcerat a quarts de cinc de la matinada. A més, també hi ha sis ferits greus, 15 persones ferides amb lesions de gravetat menor i 37 ferides lleus. A més, per la zona habilitada pels equips d'emergncies, hi van passar 47 persones més, que van marxar pel seu propi peu. Entre els dos combois hi havia 400 passatgers, segons va informar Renfe.Carmona ha volgut deixar clar que, malgrat l'accident, és "segur" viatjar en els trens de Rodalies, un servei que diriament posa en servei un miler de combois i trasllada milers de catalans. Així mateix, també ha defensat que circular en sentit contrari a la circulació hbitual és "normal" i ha remarcat que el que caldr esbrinar és per qu els dos combois van coincidir a la mateixa via sense que ningú detectés l'anomalia. "Evidentment, alguna cosa va fallar", ha reblat Carmona que ha reconegut que el tren que venia de Lleida va recrrer set quilmetres en sentit contrari.