Publicado 09/06/2019 15:07

AMPLIACIÓ:Els Mossos intensifiquen els controls a la Catalunya Central per reduir la sinistralitat dels motoristes

Set de les 13 víctimes mortals d'aquest 2019 viatjaven en vehicles de dues rodes

ACN

Sant Lloren de Morunys.-Els Mossos d'Esquadra estan realitzant aquestes setmanes controls preventius a les carreteres més conflictives de la Catalunya Central a causa de l'increment dels accidents amb motoristes. Es tracta de la carretera de Can Massana (Anoia), la del Brull (Osona), i la de la Llosa del Cavall (Solsons). Des de principi d'any, set de les 13 víctimes mortals a les comarques centrals viatjaven en vehicles de dues rodes. En el dispositiu preventiu realitzat aquest matí a la Llosa del Cavall, a pocs quilmetres d'on fa una setmana un motorista va perdre la vida, en poc més d'una hora s'ha sancionat a sis motocicletes per excés de velocitat.

El sergent de Trnsit a la Catalunya Central, Xavier Piña, ha explicat a l'ACN que els controls responen a l'alta sinistralitat dels darrers mesos, en qu més de la meitat de les víctimes mortals a les comarques centrals han estat motoristes. La xifra est lleugerament per sobre de la campanya passada, per Piña insisteix en el fet que "qualsevol mort és important" i "ho tenim molt en compte". Recorda que, a més, ara comena el gran problema. I és que és entre primavera i tardor quan la majoria aposten per fer sortides amb el vehicle de dues hores:Els controls preventius es realitzen bsicament a les tres vies "més transitades" per les motos. Can Massana, on aquest mateix diumenge un motorista ha resultat ferit crític, la carretera del Brull i la Llosa del Cavall. És en aquesta darrera via, la C-462, a pocs quilmetres d'on un motorista va perdre la vida la setmana passada, on aquest diumenge el matí han muntat el dispositiu.En poc més d'una hora el radar mbil ha caat set vehicles superant els 90 mxims permesos en aquell tram de la via, sis dels quals eren motos. Parallelament, per, els agents han aturat bona part dels vehicles de dues rodes que hi circulaven. Se'ls ha sotms a la prova d'alcohol i drogues, amb algunes taxes d'alcoholmia rondant el mxim perms. Alhora s'han comprovat que tinguessin el permís de circulació corresponent, la documentació en regla i que el vehicle no estigués manipulat.Se la miren amb lupaEntre els motoristes aturats, la majoria s'han mostrat comprensius amb l'operatiu que els ha obligat a aturar-se una estona. David Navarro reconeixia que "emprenya" perqu "no pots gaudir de la moto com vols", per que alhora entenia que era necessari per evitar que els conductors "facin el burro". En Lluís Vicent també ha reconegut que ho veia bé i "puguis sortir a passejar i no et trobis ningú que se t'emporti per davant". En canvi, en Joan Carles Ruiz, tot i entendre que els agents estaven fent la seva feina, s'ha queixat que li estaven mirant la moto "amb lupa, com si fos nova de trinca, i té uns quants anys ja".El sergent dels Mossos assegura que malgrat que des del cos policial s'estan dedicant el mxim de recursos possibles a reduir la sinistralitat, cal també que tothom "i posi el seu gra de sorra" per "revertir la situació". Piña insisteix en la necessitat de complir els senyals "normes de seguretat" per garantir la seguretat d'un mateix i de la resta i no "per la por a ser sancionat".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés