Publicado 09/04/2019 16:07CET

AMPLIACIÓ:Els mitjans públics catalans entenen la inevitable transformació digital com una oportunitat de creixement

Una xerrada sobre la distribució de continguts a les plataformes digitals centra la inauguració de la 15a edició de le-week de la UVic-UCC

ACN

Vic.-Intentar ser presents a totes les plataformes de continguts i xarxes socials és un dels objectius dels mitjans públics catalans. Així ho ha explicat el cap de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Saül Gordillo, aquest dimarts durant la inauguració de la 15a edició de la setmana digital de la UVic-UCC. Per Gordillo, si cada vegada hi ha menys espectadors de televisió i rdio tradicionals, cal fer un esfor per sortir de la nostra zona de confort i captar els nous usuaris de lentorn digital. Si bé aquest canvi digital és inevitable, en comptes denfrontar-lo com una amenaa, lestratgia dels mitjans públics ho encara com una oportunitat de creixement, ha explicat Saül Gordillo.

Fer que el públic més desinteressat al consum de la televisió pugui consumir aquests continguts des daltres xarxes o plataformes és lobjectiu del director de Mitjans Digitals de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Saül Gordillo. Per aix, Gordillo ha insistit que si hi ha un tipus de públic que només consumeix continguts a través de plataformes com Youtube és important que la corporació hi sigui. Gordillo ha destacat que els mitjans de la Corporació ja sestan posant les piles i ha destacat programes com Adolescents iCat -pensat íntegrament per a les xarxes-, per també es poden veure sries que han triomfat a la televisió, com Merlí, a Netflix o els programes de rdio a Spotify. El director de Mitjans Digitals de la CCMA ha assenyalat que si bé fa uns anys el contingut passava per davant de tot, ara ens trobem en un moment molt delicat en qu els gegants tecnolgics es podrien convertir en els editors del futur. Si el contingut passa a mans dels grans gegants tecnolgics com ho hem de fer els mitjans públics catalans per no quedar diluts o ser irrellevants?, sha preguntat. Per aix, segons ha destacat Saül Gordillo, els mitjans públics han de ser presents a totes les plataformes possibles, sense deixar dambicionar el lideratge i aconseguir suport econmic suficient per poder elaborar productes de qualitat. Gordillo també ha reivindicat la contribució que els mitjans públics del país fan a la llengua catalana. Hi ha coses que si no les fem nosaltres no les far ningú, ha lamentat. Lluny del context actual enterbolit i situant els mitjans públics en un horitzó duns 25 anys vista, Saül Gordillo ha destacat que ser important que continun existint una rdio i una televisió públiques que donin un relat de la societat del llavors perqu ajudi els espectadors a ponderar-lo amb tots els mbits del seu entorn. Sobre les prohibicions de la Junta Electoral a Tv3 i Catalunya Rdio per evitar dir presos polítics i exiliats, Gordillo ha qualificat la mesura danacrnica. De la seva banda, el gerent de Mrqueting de Telefónica, Javier Muniáin, ha parlat, entre daltres, de les noves maneres de consumir continguts a través de les xarxes i plataformes de qu és responsable. Sobre la rellevncia que adquireixen algunes de les plataformes digitals, Muniáin ha explicat que hi ha programes de Movistar 0 que tenen més audincia per Youtube, que no pas pel propi canal. Muniáin també ha destacat el compromís de la seva companyia amb les dades que generen els clients. Si bé poden saber quins continguts estan consumint tots els seus abonats, aquestes dades són convertides den annimes, per tant, els clients passen a formar part duna tipologia dusuari. Amb lobjectiu dapropar la tecnologia i les novetats tecnolgiques als estudiants, la UVic UCC programa des de fa quinze anys una setmana dedicada al món digital. La directora de le-week, Montse Casas, ha destacat que ja no es parla només dinternet, sinó que passem a parlar duna nova era tecnolgica, el 5G, que ho ha de transformar absolutament tot. Només a tall dexemple, el 5G és 250 vegades més rpid que el 4G. Segons Casas, ser fonamental incloure en la formació dels estudiants les dimensions humanística i tica per poder fer front als nous reptes.Entre les novetats, enguany hi haur una sessió que elaborar un document per a la transformació digital a les universitats i com afrontar-la des daquesta nova era del 5G, i pensant en les humanitats i en la nova crisi tecnolgica que sesdevindr.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2021 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés