Actualitzat 01/10/2018 11:15

AMPLIACIÓ:Els CDR dissolen la mobilització i animen a participar a la concentració unitària de la plaça 1 d'Octubre de Girona

Els manifestants han sortit de la delegació del Govern després de despenjar la bandera espanyola i col·locar-hi una estelada

ACN

Girona.-Els CDR han desconvocat la mobilització que s'ha iniciat a les sis del matí amb l'ocupació de les vies de l'AVE a Girona i han emplaçat als assistents a participar a la concentració unitària que es farà a la plaça 1 d'Octubre a les dotze del migdia. Els concentrats han sortit de la delegació del Govern a les deu del matí després d'ocupar-la per despenjar la bandera espanyola i col·locar-hi una estelada. Després han llençat la 'rojigualda' a terra i l'han tapat amb una altra estelada. Els manifestants han cridat consignes a favor de la independència i han reclamat fer efectiva la República. "Som el poble tenim el poder" i "El poble mana, el govern obeeix" han estat algunes de les consignes que han cridat quan han entrat a l'edifici. Durant l'entrada s'han viscut diversos moments de tensió on hi ha hagut empentes i cops entre els personal de seguretat que custodiava els accessos i els manifestants.

Els CDR han desconvocat poc després de les deu del matí la mobilització que ha començat a Girona quatre hores abans, i han emplaçat a la ciutadania a participar a la concentració unitària que es farà a les dotze a la plaça 1 d'Octubre. Unes 400 persones han participat a la protesta que inicialment ha tallat les vies del tren de l'AVE a Girona i ha obligat a interrompre el servei. Els manifestants han decidit abandonar l'estació pels volts de les nou del matí. A la sortida, s'han unit a desenes de persones que no havien pogut accedir a l'estació i s'han dirigit a la delegació del Govern al crit de "Som el poble tenim el poder" i "El poble mana, el govern obeeix". Tot i que inicialment no estava previst entrar, els assistents han començat a reclamar que es retirés la bandera espanyola i, com que no ho han aconseguit, han decidit entrar-hi per la força. Moments de tensióDurant l'ocupació s'han viscut alguns moments de tensió en els quals hi ha hagut empentes i cops entre el personal de seguretat de l'edifici i els manifestants. També hi han intervingut agents dels Mossos d'Esquadra. Finalment, han aconseguit pujar al balcó del tercer pis des d'on han despenjat la 'rojigualda' i, en el seu lloc, han col·locat una estelada. Després han sortit de l'edifici i han posat una altra estelada sobre la bandera espanyola que ha quedat estesa a terra, just davant de les instal·lacions.

Contingut patrocinat