Publicado 22/03/2019 17:00

AMPLIACIÓ:El B-travel torna a apostar pel turisme d'experincies en una edició que preveu augmentar un 20% el nombre de visitants

La fira est principalment dedicada al públic catal, que busca escapades de proximitat i econmiques

ACN

Barcelona.-El saló B-travel torna a obrir les portes aquest divendres apostant un cop més pel turisme d'experincies i amb perspectives d'augmentar un 20% el nombre de visitants de l'edició de l'any passat, ha anunciat el president de l'esdeveniment, Jordi Clous, durant la inauguració oficial. Més de 1.000 empreses representades en 200 exposicions, 40 de les quals són internacionals, ompliran la Fira de Montjuc de Barcelona fins aquest diumenge. Aquesta edició reserva un lloc especial al paladar, amb l'espai enogastronmic de desgustació B-Delicious; i a la cultura, amb un cinema amb una cartellera diria d'audiovisuals de viatges. Tot plegat dins d'un saló dedicat al públic catal, que, en general busca escapades de proximitat i econmiques, ha explicat a l'ACN la seva directora, Marta Serra. Amb tot, a la fira no hi falten propostes per a tenir un "viatge somiat", ha afegit.

Com a "observatori de tendncies", el saló ha reservat aquest any més espai per destinacions a sia i a Amrica del Sud amb expositors que ofereixin una manera de viatjar diferent, com podrien ser els creuers experiencials de la companyia Australis que porta els seus clients en una ruta per la Patagnia, entre Punta Arenas i Ushuaa. Per un preu de 700 euros la nit, els clients d'aquesta companyia poden fer excursions pel parc nacional de Torres de Paine i visitar la glacera Perito Moreno, una de les més famoses del camp de gel del sud de la Patagnia. Una experincia que, segons ha explicat a l'ACN el gerent de la companyia, Frederic Guillemard, va en la línia del que busca ara mateix el viatger, "alternatives diferents de les grans rutes turístiques massives". "Es busca naturalesa, desconnexió, experincia de viatge. Poder fer alguna cosa diferent en el seu viatge per després poder-ho explicar a la seva família i amics", ha afegit.Amb tot, les iniciatives que aposten per viatges únics no són majoria en aquest saló, que també acull propostes per visitar els Estats Units, Japó, Iran, Cambodja, Macednia del Nord, Etipia o Tanznia. Les sortides més habituals segueixen sent o bé, les interiors, o bé a Itlia, Frana o Portugal i, per aquest motiu, les escapades a Catalunya, a l'Estat i als pasos vens ocupen gran part dels 5.000 metres quadrats de l'esdeveniment.Patronats de Turisme, agncies de viatges, hotels, operadors de creuers, companyies de transport, empreses de serveis turístics i de transport com Renfe o Vueling busquen convncer un viatger catal que, en general, busca un mercat més local. I ho fan amb propostes dirigides a totes les butxaques d'un saló que "s'adapta a la profunda transformació del sector que est vivint en els últims anys, oferint la possibilitat de viatjar i de personalitzar d'acord amb cada pressupost", en paraules la directora de la fira. Entre les propostes dirigides al turista de proximitat i amb un cost molt econmic hi ha 'Tossa Font de Llum', una iniciativa de l'Associació Professional d'Empresaris d'Hostaleria de Tossa de Mar, l'Ajuntament de la localitat i la Generalitat. Les tres entitats s'han unit per crear una pea audiovisual que es projectar a les muralles d'aquesta població de la Costa Brava. El projecte podr contemplar-se des de la platja i el passeig de Tossa de Mar mitjanant la composició d'un mapping i explicar la histria del municipi basada en la llegenda local recollia a 'El llibre de Tossa', de Josep de Palau.Una altra de les iniciatives que se centra en el públic local és la que presenta l'Associació de Guies Catalans del Món, que ofereix guies en catal "autoritzats" a 37 destinacions dels cinc continents. En declaracions a l'ACN la presidenta de l'associació, Maria Hernández, ha adms que els catalans "encara no busquen" serveis guiats en catal arreu on van. "Ningú s'ho pensa que hi poden haver visites en catal en un altre país", assegura Hernández, que fa dotze anys que és l'encarregada d'oferir aquest servei a Roma. A més, una de les novetats de l'edició d'enguany és el recorregut enogastronmic que dóna a conixer especialitats culinries de diverses cultures. En total, 20 estands que ofereixen 100 degustacions, que van des de la cuina tradicional catalana al kosher israeli passant pel halal arab. D'altra banda, el certamen aposta per repetir activitats com el B-travel cinema, un espai on es projecten documentals i vídeos de viatges i que ha acollit la presentació del projecte Movie Tourism, un programa d'itineraris i experincies en llocs de la Unió Europea declarats Patrimoni de la Humanitat de la Unesco relacionats amb el món del cinema.Una de les ciutats escollides per promoure aquest tipus de turisme cinematogrfic és Tarragona, ha anunciat a l'ACN Josep Maria Palau, el conseller delegat d'Imedia Solutions, que ha participat en tot el procés. Una decisió que "posa en valor el patrimoni arqueolgic" de la ciutat i reconeix la seva vinculació amb la producció cinematogrfica i televisiva, deguda, en part a la "saturació" de Barcelona com a escenari, ha afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés