Publicado 04/07/2019 14:22

AMPLIACIÓ:El Suprem confirma que lacomiadament de la plantilla dels busos llanadora de laeroport del Prat el 2017 va ser illegal

El tribunal recorda que el conveni collectiu obliga a subrogar els treballadors quan hi ha un canvi dempresa concessionria

ACN

Madrid.-La Sala Social del Tribunal Suprem (TS) ha confirmat la illegalitat de lacomiadament que el 2017 va haver dels 16 treballadors que formaven la plantilla del servei de bus llanadora entre les terminals T1 i T2 de laeroport del Prat. Segons el tribunal, no es donaven les causes de productivitat que allegava lempresa Monbus Globalia UTE per presentar un ERO coincidint amb el moment en qu Aena va adjudicar el servei a la UTE Prat. Alhora, recorda que el conveni collectiu del sector obliga la nova companyia a subrogar la plantilla anterior i assenyala que assenyala que les dues UTE (unió temporal dempreses) estaven integrades prcticament per les mateixes firmes. El TS tomba així els recursos de cassació que havien presentat les dues UTE i confirma la sentncia del TSJC del mar del 2018.

A la sentncia, el tribunal conclou que el conveni collectiu no permet dubtes respecte lobligatorietat de subrogar els treballadors quan hi ha un canvi de concessió del servei. En aquest sentit, recorda que la subrogació comporta mantenir les condicions del contracte anterior, de manera que la nova empresa ha de respectar el vincle laboral que ja hi havia i mantenir intactes els drets laborals, com lantiguitat. El TS destaca que la UTE que el 2017 va perdre la concessió del bus estava formada per un seguit dempreses que també tenien la majoria de la nova UTE a qui Aena acabava dadjudicar el servei. Han optat per assumir el preu de la extinció de les relacions laborals, per gestionar des de zero la contractació de nous treballadors temporals, conclou el tribunal. Al mateix temps, assenyala que aquesta estratgia evidencia que únicament [les empreses] pretenen eludir la garantia destabilitat a la feina que garanteix el conveni collectiu.Per aix el TS refusa els recursos de la UTE Prat que va guanyar la nova concessió, la qual es desvincula de lacomiadament fet per la UTE perdedora. El tribunal considera que la nova UTE també és responsable dels acomiadaments perqu est en realitat integrada per les mateixes societats que configuraven lanterior concessionria. Alhora, ladverteix que ha coms un doble incompliment de la llei: per tenir relació directa amb lempresa que va acordar lERO i per estar obligada a mantenir els contractes i no fer-ho.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés