Publicado 09/07/2019 15:13

AMPLIACIÓ:El sector de la moto reclama crear 55.000 noves places daparcament a Barcelona

La matriculació de vehicles de dues rodes a Catalunya creix un 4,5% el primer semestre de 2019

ACN

Barcelona.-El sector de la moto reclama que Barcelona cre 55.000 noves places daparcament per contribuir a limpuls daquest mtode de transport que remarca que és menys contaminant que els cotxes tant pel que fa a emissions de CO2, com en partícules i NO2. La proposta lha plantejada lAssociació nacional dempreses del sector de dues rodes (ANESDOR) durant la presentació de les dades de matriculacions daquests vehicles, que, indiquen, ha crescut un 4,5% el primer semestre de lany a Catalunya. En concret, el creixement de matriculació ha estat del 2,6% en motocicletes i del 27,2% en ciclomotors. Basant-se en aquestes dades, lassociació preveu que el creixement un cop acabi lany sigui del 5,4%.

El secretari general dANESDOR, José María Riaño Sebastián, ha explicat la importncia de la creació daquest nombre de places daparcament perqu només a través de la creació de places específiques a la calada, saconseguir reduir locupació de les voreres, que haurien de ser pels vianants, ha afirmat.Aquesta creació de places daparcament sha de dur a terme, segons lassociació, en les primeres places daparcament de cotxes al costat dels passos de vianants, fet que aportaria una major visibilitat; en crulles de baixa visibilitat, també al costat del pas de vianants; i en espais perduts en algunes places rodones on hi ha dissenys i mobiliari urb que dificulta la visió.Un altre aspecte de mobilitat a Barcelona que ha demanat canviar és la restricció a la moto a la futura Zona de Baixes Emissions de Barcelona, que simplementar a partir de lany 2020. Riaño ha destacat que és injust que es posi en el mateix sac a motos i cotxes. Les etiquetes de classificació mediambiental no són equivalents en els dos casos, perqu les motos, de per sí, ja contaminen menys. Aix implica que una classificació C o B que per a cotxes sigui molt més contaminant que lequivalent de motos. En aquest sentit, Riaño compara els vehicles amb els electrodomstics: una rentadora A+ no consumeix el mateix que un frigorífic A+. Pel que fa a la matriculació, lassociació valora les dades positivament, tot i ser menor que a lestat espanyol, on ha crescut un 11,3%, ja que el factor diferencial és la maduresa del mercat a Catalunya i en particular a Barcelona. Barcelona és la capital europea de la moto, cap altra ciutat europea té tanta proporció de motos per habitant com Barcelona, ha destacat Riaño.També ha fet mfasi en el mercat de motos elctriques, que representen un 4,8% del mercat total, xifra des dANESDOR valoren molt positivament. Des de lassociació, exposen que aquesta xifra es deu al fet que les motos elctriques resolen els tres principals problemes que els compradors troben en els cotxes elctrics. Primer de tot, la diferncia de preu, que és notable amb els cotxes, en les motos, com que ja dentrada no són tan cares, no és tanta. Un altre factor és lautonomia, ja que la majoria de vegades les motos susen per trajectes curts, pels quals tenen prou autonomia. Finalment destaquen la facilitat de recrrega, ja que usen endolls convencionals i moltes porten bateries extrables.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés