Publicado 8/4/2019 12:18:53 +02:00CET

AMPLIACIÓ:El RACC suspn les travesseres urbanes de Corbera dEbre i Ascó per raons de seguretat i mobilitat

La companyia reclama augmentar lamplada de les voreres i installar elements moderadors de la velocitat

ACN

Tarragona.-Les travesseres urbanes de Corbera dEbre i dAscó suspenen en seguretat viria, segons un estudi del RACC. La companyia demana augmentar lamplada de les voreres i installar elements que redueixin la velocitat dels vehicles en aquestes vies. El RACC ha estudiat limpacte del pas de carreteres per linterior de vuit localitats de la demarcació de Tarragona i ha alertat que malgrat aquest tipus de vies representen el 10% de la xarxa viria catalana són lescenari del 20% dels accidents. L'auditoria, que es fa des del 2011, manté la travessera urbana de Gandesa com la pitjor de les 36 analitzades a Catalunya.

El pas de lN-240a per Corbera dEbre obté la pitjor nota de les vies de la demarcació analitzades en la 7a Auditoria RACC sobre la Qualitat de les Travesseres Urbanes, amb 41 punts sobre 100. La part més negativa és la seguretat dels vianants i ciclistes. Marc Fíguls, coordinador destudis de la fundació RACC, ha concretat que cal incloure més passos de vianants senyalitzats i dotar duna amplada útil les voreres, a més de reduir el pas de vehicles pesants. Laltra travessera suspesa és la C-12b a Ascó, amb 44 punts. En aquest cas des del RACC assenyalen que és la que té deficincies més greus en seguretat viria. Citen lampliació de les voreres com un element a millorar i especialment garantir-ne la continutat en tot litinerari. A més, proposen installar elements de pacificació del trnsit per reduir la velocitat de la circulació, ha detallat Fíguls. Entre les que obtenen un aprovat hi ha lN-340a a Torredembarra, lN-240a a Valls, la T-301 a Tortosa, lN-340a a Vila-seca i la TP-3318 a Alcanar. En aquests casos lauditoria menciona la importncia de la illuminació per millorar la seguretat. Fíguls ha detallat que cal la collocació de fanals al llarg de la travessera i especialment recomanem la illuminació dels passos de vianants, perqu latropellament és un dels accidents més típics. Ampliar les voreres, habilitar espais per a ciclistes i millorar laccés a les parades dautobús són altres elements en els quals el RACC reclama més inversió.La millor nota, amb 71,5 punts, és per la T-325 a Vilafortuny, que obté la segona millor puntuació des de que el 2011 el RACC realitza lestudi arreu de Catalunya, només per darrere de la travessera urbana dAltafulla. De fet, cinc de les deu primeres són de la demarcació de Tarragona. Aix per no ha evitat que en el darrer any la sinistralitat hagi crescut un 52% a les carreteres tarragonines, amb 44 víctimes mortals, un fet que ha estat cabdal perqu la companyia hagi realitzat lestudi a la demarcació. Malgrat aix, el president del RACC, Josep Mateu, sha felicitat per la prohibició del pas de camions pesants per lN-340 a les Terres de lEbre, un fet que ha perms reduir de tretze a quatre els morts, si bé ha lamentat que la mesura no hagués arribat abans.Mateu també ha estat crític amb el fet que ens costa veure millores rellevants després de set auditories i ha considerat que costa que els Ajuntaments shi posin, a la vegada que ha advertit que anirem darrere els candidats, tant del Govern, com de lEstat, com de la Diputació perqu es comprometin a realitzar inversions en aquests espais. Les auditories les hem de fer servir per reclamar; per reduir accidents cal invertir, ha etzibat. Segons el seu parer, totes aquestes deficincies generen problemes de convivncia entre els que la creuen i els que hi viuen ja que a vegades no se sap si són carreteres o carrers.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés