Publicado 05/10/2020 13:10CET

AMPLIACIÓ:El Pacte de la Mobilitat Laboral insta les grans empreses a elaborar plans de desplaçament per als seus treballadors

Collboni qualifica l'acord de "gran transcendència" i admet que dins del govern municipal hi ha "debat"

ACN

Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona, les patronals Foment del Treball i Pimec i els sindicats CCOO i UGT han rubricat el Pacte de la Mobilitat Laboral que insta les empreses que generen almenys 5.000 moviments diaris i els edificis d'oficines amb més de 10.000 metres quadrats de sostre a elaborar plans de mobilitat per als seus treballadors, així com en instal·lacions esportives amb capacitat per a 2.000 treballadors, hospitals amb més de 200 llits o centres educatius de més de 1.000 estudiants. El primer tinent d’alcaldia, Jaume Collboni, ha afirmat que és un "pacte de gran transcendència" en un àmbit tan "viu" com el de la mobilitat. Collboni ha negat que hi hagi cap "crisi" però sí "debat" dins el govern municipal sobre la mobilitat a la ciutat.

El primer tinent d'alcalde, Jaume Collboni, ha explicat que per regular la mobilitat dels treballadors hauran de ser les empreses i els representants sindicals els qui arribin a acords per repartir millor les entrades i sortides per evitar les hores punta i ha demanat fer un ús més racional del transport públic, a més de fomentar la bici i els transports a peu a la feina "si és possible". El primer tinent d'alcalde s'ha auto emplaçat en començar a repensar la mobilitat dels mateixos treballadors del consistori, juntament amb els representants sindicals de l'Ajuntament.Una altra de les actuacions previstes és la creació d'una oficina dedicada a l'assessorament a les grans empreses que vulguin començar a elaborar els plans per a la mobilitat laboral. En resum, segons el primer tinent d'alcalde, és crear una mobilitat per porti a la millora per empreses i treballadors des del punt de vista de la competitivitat, la sostenibilitat i l'equitat.En la seva intervenció, Collboni ha negat que hi hagi cap "crisi" en el si del govern municipal sobre la mobilitat a la ciutat, tal com apunta 'La Vanguardia' aquest dilluns, però sí ha reconegut que hi ha un "debat" entre les forces de la coalició. "Estem convençuts que la lluita i les mesures per reduir CO2 a les nostres ciutats no té marxa enrere", ha afegit Collboni.En l'acte de signatura del Pacte de la Mobilitat, també hi han participat el president de Foment del Treball; el president de PIMEC, Josep González; el secretari general de CCOO, Javier Pacheco; i el secretari general d’UGT, Camil Ros.El president de Foment del Treball, Josep Sánchez Llibre, ha celebrat l'acord i l'ha qualificat de "molt rellevant" però ha criticat que el consens sigui "inexistent" entre Ajuntament i patronal en matèria de mobilitat a la ciutat i ha reiterat que perjudica la restauració, l'hostaleria i el comerç. "Esperem que aquest acord pugui obrir la porta amb l'alcaldessa Colau en benefici de la ciutat i els seus ciutadans", ha dit Sánchez Llibre.Per la seva banda, el secretari general de CCOO Catalunya, Javier Pacheco, ha lamentat que les empreses no tinguin plans de desplaçaments i que aquests siguin una eina "infrautilitzada" tant en els àmbits públics com privats. D'altra banda, ha recordat que "la classe treballadora pateix gentrificació i allunyament dels centres de la ciutats" i que la mobilitat és "cabdal no només per garantir el mediambient sinó un marc d'ingressos suficients per tenir un accés a un model de societat més just". Pel que fa el secretari general d'UGT Catalunya, Camil Ros, ha posat l'accent en la "transició justa" amb l'exemple de la recent implantació de la ZBE. "Hi ha gent que té un cotxe vell, no perquè li agradi els cotxes vintage sinó perquè no té ingressos necessaris per canviar-lo", ha dit Ros. "El tema de la mobilitat és clau per a una transició justa per a tothom", ha afegit.

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2020 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés