Publicado 04/06/2019 13:16

AMPLIACIÓ:El metro de Barcelona prova unes portes d'andana verticals que permeten més "flexibilitat d'ús"

A diferncia dels tancaments horitzontals les obertures són més amples i no és necessari que encaixin amb la posició d'aturada dels trens

ACN

Montcada i Reixac.-El metro de Barcelona est posant a prova un nou model de tancament d'andana, pioner al món, que a diferncia de les portes existents, te un moviment vertical. És a dir, el tancat que separa l'andana de les vies no s'obre i es tanca horitzontalment replicant l'obertura de les portes dels combois, sinó que és un gran panell el que puja i baixa per permetre l'accés dels usuaris als trens. El director de Projectes Estratgics de Metro, Ramon Malla, explica que el principal avantatge d'aquestes portes és, justament, la seva "flexibilitat d'ús", ja que les obertures són més amples i no és necessari, com ara, que els tancaments de cada andana coincideixin perfectament amb la posició de les portes dels combois que hi circulen.

L'enginy és d'una companyia coreana que, de manera experimental, s'ha installat a l'estació de Can Cuis de la línia 11, a Montcada i Reixac (Valls Occidental). Aquesta línia, de fet, ja ha estat banc de proves del metro en anteriors ocasions, com amb la posada en marxa dels trens sense conductor o la installació de les primeres portes automtiques d'andana horitzontals.Ara, amb el pas a l'obertura i tancament verticals, TMB espera poder demostrar l'eficcia d'una solució innovadora que es preveu que aporti més seguretat i confort als viatgers i afavoreixi la regularitat del trnsit de trens. Les noves portes tenen un funcionament similar al d'una persiana, amb un panell de gran amplada més de set metres que llisca per unes guies verticals.El sistema est configurat perqu s'obri i es tanqui de manera sincronitzada amb el pas dels combois. L'amplada de les 'portes' evita que els trens hagin de fer aturades d'alta precisió a l'arribar a l'estació i permet fer circular trens amb diferents distribució de portes per una mateixa línia.Segons detalla el director de Projectes Estratgics de Metro, Ramon Malla, aquestes portes també són més fcils d'installar que les d'obertura horitzontal, sense afectar el servei, i el seu manteniment és més senzill i menys costós perqu tenen menys quantitat d'elements mecnics.Les proves de fiabilitat del sistema es far en una andana de Can Cuis que no s'utilitza per al trnsit de viatgers i duraran sis mesos. En funció dels resultats es farien posteriorment les proves d'integració operativa a l'andana amb trnsit de passatgers i s'avaluar la idonetat d'installar aquest sistema a altres línies i andanes en funcionament.Un test que es far és el de seguretat, ja que a simple vista pot semblar que una errada en el sistema pugui ser més perillosa que les portes horitzontals, ja que els impactes tindrien lloc en zones més sensibles del cos, com el cap. Des de Metro, Ramon Malla assegura que hi ha una duplicitat de mecanismes, amb sensors horitzontals i verticals que garanteixen la seguretat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés