El magistrat, l'exsenador Santi Vidal, allega que si s'atura el muntatge es produirien "perjudicis irreparables" a altres treballadors i empreses
ACN
Barcelona.-El titular del jutjat social número 27 de Barcelona, Santi Vidal, ha rebutjat les mesures cautelars sollicitades pels riggers perqu s'aturessin les tasques de muntatge del Sónar i ha garantit així la celebració del festival, que comenar aquest dijous. Els riggers es troben en vaga des de l'11 de juliol passat com a mesura per reclamar ser subrogats per l'empresa que resulti adjudicatria de la licitació que ha fet Fira de Barcelona per al muntatge de les fires dels prxims quatre anys. En la interlocutria, el jutge, que és l'exsenador d'ERC Santi Vidal, es remet a un "principi de proporcionalitat" i afegeix que "exercir legítimament el dret de vaga d'uns quants, no pot posar mai en perill la viabilitat del lloc de treball de molts altres treballadors, que també mereixen la tutela dels tribunals de justícia".
Així mateix, considera que no es justifica aturar l'activitat de muntatge perqu produiria "perjudicis irreparables i molt elevats" a altres empreses i treballadors de sectors com el transport, l'hostaleria i la restauració i avala la contractació d'una altra empresa perqu substitueixi els treballadors en vaga.El magistrat també assenyala que "cal cercar solucions legals que permetin celebrar el festival sense atacar el dret de vaga dels empleats de l'adjudicatria inicial" i rebutja entrar en "la qüestió de fons" en tractar-se d'una resolució sobre mesures cautelars.D'altra banda, Vidal exposa que la mateixa defensa dels treballadors reconeix que la petició perqu s'inclogui en el plec de condicions la subrogació dels riggers per part de l'empresa adjudicatria "excedeix el marc legal". Així, diu que el dret a vaga és un dret fonamental "front la seva empresa, la que li paga el sou i estableix les condicions laborals". "Plantejar-ho com una eina de pressió exclusiva respecte de tercers, esdevé una extralimitació que no mereix empara legal", argumenta, perqu a més, "hi ha una manca de relació laboral directa" entre els vaguistes i Fira de Barcelona. Sobre aquesta darrera empresa, recorda que és una empresa semi pública i ha de "complir imperativament amb uns trmits legals a l'hora de convocar i resoldre un concurs públic d'adjudicació de tot contracte de serveis", el qu suposa que el seu marge de maniobra i negociació sigui "molt més limitat".Aquest dilluns al vespre, els riggers van reclamar novament a Fira de Barcelona que s'assegués a negociar i van insistir a deslligar la seva lluita de la celebració o no del Sónar. No obstant aix van assegurar tenir un equip especial preparat per salvar el festival i muntar en 36 hores les estructures aries, en cas que el jutge ordenés mesures cautelars contra el servei que est oferint una tercera empresa contractada per la Fira. Amb tot, ladvocat assessor del collectiu, Quim Español, va indicar que independentment de la resolució del jutjat, al qual van denunciar la suposada vulneració del seu dret de vaga, volien continuar negociant una solució a futur. És tan important que se celebri el Sónar 2019 com els que vinguin darrere, va comentar per reblar que lúnica pretensió de la protesta és el manteniment dels llocs de treball dels riggers.