Publicado 16/07/2019 19:03

AMPLIACIÓ:El Govern vol doblar el nombre de desplaaments diaris en bicicleta fins als 600.000

Calvet calcula que l'estalvi en emissions de CO2 a l'atmosfera arribaria fins a les 50.000 tones

ACN

Barcelona.-El Govern aprovar un cop passat l'estiu l'Estratgia Catalana de la Bicicleta 2025, que s'ha marcat com un dels principals objectius doblar la quota modal de la bicicleta -actualment és del 4%- i passar dels 300.000 desplaaments diaris fins als 600.000, segons ha explicat aquest dimarts el conseller de Territori i Sostenibilitat. Calvet ha explicat que aquest increment significaria que al voltant d'un 50% de les persones que fan desplaament en el seu vehicle privat, sigui cotxe o moto, passarien a fer-ho en bicicleta, el qu equival a 150.000 desplaaments diaris. Segons calcula el conseller, de complir-se aquesta mesura s'aconseguiria estalviar l'emissió de 50.000 tones de CO2 a l'atmosfera.

Pel conseller Calvet, que aquest dimarts a la tarda ha presidit la reunió de la Mesa de la Bicicleta a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat, doblar l'ús diari de la bicicleta i la seva quota modal "ens aproparien bastant" als pasos del nord d'Europa. Segons ha comentat, de mitjana el desplaament mitj és de 6 quilmetres, el qu es traduiria amb 900.000 quilmetres que deixarien de fer vehicles de combustió per dins de Barcelona i la seva rea metropolitana i la resta del país. Calvet també ha comentat que els objectius de l'Estratgia Catalana de la Bicicleta, que s'aprovar el setembre en el Consell Executiu de Govern, enllacen amb l'estratgia "d'acció climtica i d'atendre l'emergncia climtica que tenim com a Govern". "L'estratgia contempla temes relacionats amb la seguretat, amb la governana, la promoció del cicloturisme", ha detallat el conseller.Sobre la seguretat, Calvet ha explicat que és un dels eixos de l'Estratgia Catalana de la Bicicleta, que a l'interior dels municipis depn dels ajuntaments per a les carreteres interurbanes n'és competent el Servei Catal de Trnsit. Segons el conseller, l'Estratgia inclou el foment de més carrils habilitats per a les bicicletes i del foment del cicloturisme. La setmana passada, un informe del RACC alertava que més de la meitat dels ciclistes se senten vulnerables, en aquest cas a Barcelona per la prohibició de l'Ajuntament de Barcelona de circular en voreres de menys de cinc metres d'amplada.Per últim el titular de Territori i Sostenibilitat, ha comentat que aquest any es van convocar ajuts de 24 milions d'euros per incrementar les vies destinades a les bicicletes. "La nostra intenció en el marc de l'Estratgia Catalana de la Bicicleta 2025 és tornar a treure convocatries similars per arribar a molts més quilmetres de xarxa ciclable", ha indicat.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés