Publicado 16/7/2019 19:03:55CET

AMPLIACIÓ:El Govern vol doblar el nombre de desplaçaments diaris en bicicleta fins als 600.000

Calvet calcula que l'estalvi en emissions de CO2 a l'atmosfera arribaria fins a les 50.000 tones

ACN

Barcelona.-El Govern aprovarà un cop passat l'estiu l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que s'ha marcat com un dels principals objectius doblar la quota modal de la bicicleta -actualment és del 4%- i passar dels 300.000 desplaçaments diaris fins als 600.000, segons ha explicat aquest dimarts el conseller de Territori i Sostenibilitat. Calvet ha explicat que aquest increment significaria que al voltant d'un 50% de les persones que fan desplaçament en el seu vehicle privat, sigui cotxe o moto, passarien a fer-ho en bicicleta, el què equival a 150.000 desplaçaments diaris. Segons calcula el conseller, de complir-se aquesta mesura s'aconseguiria estalviar l'emissió de 50.000 tones de CO2 a l'atmosfera.

Pel conseller Calvet, que aquest dimarts a la tarda ha presidit la reunió de la Mesa de la Bicicleta a la seu del Departament de Territori i Sostenibilitat, doblar l'ús diari de la bicicleta i la seva quota modal "ens aproparien bastant" als països del nord d'Europa. Segons ha comentat, de mitjana el desplaçament mitjà és de 6 quilòmetres, el què es traduiria amb 900.000 quilòmetres que deixarien de fer vehicles de combustió per dins de Barcelona i la seva àrea metropolitana i la resta del país. Calvet també ha comentat que els objectius de l'Estratègia Catalana de la Bicicleta, que s'aprovarà el setembre en el Consell Executiu de Govern, enllacen amb l'estratègia "d'acció climàtica i d'atendre l'emergència climàtica que tenim com a Govern". "L'estratègia contempla temes relacionats amb la seguretat, amb la governança, la promoció del cicloturisme", ha detallat el conseller.Sobre la seguretat, Calvet ha explicat que és un dels eixos de l'Estratègia Catalana de la Bicicleta, que a l'interior dels municipis depèn dels ajuntaments però a les carreteres interurbanes n'és competent el Servei Català de Trànsit. Segons el conseller, l'Estratègia inclou el foment de més carrils habilitats per a les bicicletes i del foment del cicloturisme. La setmana passada, un informe del RACC alertava que més de la meitat dels ciclistes se senten vulnerables, en aquest cas a Barcelona per la prohibició de l'Ajuntament de Barcelona de circular en voreres de menys de cinc metres d'amplada.Per últim el titular de Territori i Sostenibilitat, ha comentat que aquest any es van convocar ajuts de 24 milions d'euros per incrementar les vies destinades a les bicicletes. "La nostra intenció en el marc de l'Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025 és tornar a treure convocatòries similars per arribar a molts més quilòmetres de xarxa ciclable", ha indicat.

L'actualitat més visitada a Aldia.cat

www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2019 Europa Press. Està expressament prohibida la redistribució i la redifusió de tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense previ i exprés consentiment.