Publicado 03/05/2019 14:16

AMPLIACIÓ:El Govern traslladar a Foment després de l'estiu un acord amb ''l'exigncia d'inversions'' per a l'R12

El conseller Calvet qualifica 'd'inacceptable' el servei de la línia Lleida-Manresa-Barcelona i reitera la demanda de tenir-ne la titularitat una vegada s'hi hagi invertit

ACN

Lleida.-El Govern té previst portar després de l'estiu a la reunió bilateral amb el Ministeri de Foment un acord 'solemne' que reflectir 'l'exigncia d'inversions' per a la línia R12. Aquest acord inclour la posició de la part catalana sobre aquesta línia ferroviria entre Lleida, Manresa i Barcelona amb les conclusions de l'estudi encarregat per la Diputació de Lleida a l'Institut Cerd i les aportacions dels ajuntaments i els consells comarcals. Segons el conseller de Territori, Dami Calvet, el servei actual és 'inacceptable' i cal invertir en vies, catenria, nous combois i també estacions. Calvet ha reiterat la necessitat de comptar amb un 'trasps íntegre' d'aquesta línia per poder-la gestionar com la de la Pobla.

La reunió de la Plataforma per a la millora de la línia de tren Lleida Manresa Barcelona ha convingut aquest divendres portar una posició catalana 'molt clara', que inclogui les consideracions dels ajuntaments, consells comarcals i la Diputació de Lleida, a la taula del Ministeri de Foment. Segons ha explicat el conseller Calvet, la previsió és 'solemnitzar' un acord abans de l'estiu perqu el firmin tots els integrants de la Plataforma, entre administracions locals, sindicats i patronal, i traslladar-lo a la biliateral amb Foment a la tardor. Tot plegat, ha afegit Calvet, amb l'objectiu d'oferir el millor servei possible en transport públic, 'perqu forma part de les necessitats de la gent i el territori'.Segons el conseller, la línia R12 entre Lleida i Cervera serveix a un 70% de la població de la demarcació per només l'utilitza un 1'8% d'aquesta, per tant hi ha un desfs que és 'inacceptable' i justifica la necessitat d'inversions. En aquest sentit, Calvet ha recordat que dels 4.000 MEUR del Pla de rodalies proms fa 10 anys només se n'ha percebut un 14% i hi ha una part important que hauria d'anar per l'R12. En aquest sentit, el titular de Territori ha matisat que la inversió s'ha de fer en vies, catenries, talussos que poden provocar incidncies i també estacions. Tot plegat per solucionar qüestions com el fet que els límits temporals de velocitat dels trens siguin de 55 Km\/h, 'propis del segle XIX i no del segle XXI perqu l'Estat els ha deixat cronificar'. El conseller Calvet espera que l'acord sigui la base per a la reunió bilateral que calcula que ser a la tardor, una vegada es constitueixi el nou govern espanyol després de les eleccions general i també les municipals d'aquest maig. A partir d'aquí, confia que es fixi un calendari d'inversions perqu sense aquestes 'mai es podr donar un bon servei'. Seria quan aquestes inversions estiguin ja materialitzades, ha concls el conseller, que es reclamar el trasps íntegre de la línia, com passa amb la de la Pobla de Segur i en la qual considera que s'ha demostrat la major eficincia per part del Govern.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés